Tråd för värdelöst vetande del 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Tråd för värdelöst vetande del 29

Hur tar man betalt som glad amatörhobby-fotograf??
Jag tycker det är jätteskoj att fota och gör det mer än gärna - blir glad i hjärtat om jag gör någon annan glad ;)

Men nu frågade en vän till familjen om hon fick KÖPA bilder på sin hund, som jag tog i somras - för att sätta upp på väggen :o
Jag tyckte det räckte att hon ställer upp på ett repotage i vår hobbytidning, men icke.

Så hur gör jag? :rofl:
Bilderna ska brännas på skiva och skickas :)

Här är en (av de sämre) bild på den vackra, vackra hunden :love:
fb_img_13725147473175236_51f4a9faddf2b3402e762770.jpg

Hur du gör? Menar du med priset?
Kolla runt vad fotografer tar per bild, då har du något att gå efter. Jag skulle såklart gå ner i pris eftersom du är en amatörfotograf:)

För att kunna ta betalt ALLS! :eek:
Vissa tar ju typ 2-300:-/bild + timpris...som "typ" amatörer/nybörjare/kameravana...

För mig är det obegripligt att man kan ta så mycket betalt.

Jag tycker jag är "överbetald" som får 110:-/gång som jag är hundvakt = några timmars sällskap med valp, gå en, eller två, promenader och sedan bara leka, eller sova.
När den ägaren frågade vad jag ville ha i ersättning såg jag väl ut ungefär så här ":eek::crazy:" och sedan skrev jag att jag är nöjd om jag får reseersättning i princip, och kanske om jag kan ta en macka utifall jag blir hungrig.

Jag har sett flera (hobby-)fotografer som bara tar typ 25 kr/bild, alltså om den fotografen typ varit på hopptävling och fotat alla ekipage.
Då kan man beställa bilder för det priset.

Men jag har ingen aning egentligen när det kommer till sånt!:D

Hur räknar man ut det? Kamerans värde delat på antal bilder? :p
Bilden jag har som avatar är en av bilderna jag tänkte skicka :)
Vv: Zumba i söndags, afrodans igår. ..vad händer nästa gång?

Senast ändrad:

Bilderna kommer att skickas på skiva, så får hon själv välja ut :)
K får också en skiva med bilder på Ambres :)

Jag har en dröm. För första gången i mitt liv vill jag hitta nån jag älskar så mycket att jag vill gifta mig.
Hmm lär liksom inte hända.

Vv: alltså jag ger upp nu. . . Totalt. finns inget kvar längre. . .

Kram på dig Emmaw

Gör inte det... Visst när livet är mörkt känns det tufft och när folk säger att det inte kan bli värre så blir det det, men nånstans kommer det ljusna.
Är där nånstans jag med nu ju

kram på dig och håll fast vid din dröm, klart den kan hända!:up:

Det bara känns som om saker och ting faller på plats men aldrig ekonomin och det är alltid ett evigt vändande och trälande med örena och ALDRIG att dom faktiskt räcker fastän jag snålar som fan :( sen är existensminimun och tre hästar, några katter och en hund inget som går vidare ihop, å andra sidan har hästarna inget värde för någon annan än mig och utan dom jag då skulle jag krasst faktiskt ta livet av mig:( ....nu har jag ju börjat jobba, hoppas på att det ger mer i inkomst men innan dess ....hur ska jag lösa det:crazy: och om jag inte löser det så blir inte hyran betald och telefon stängs av vilket betyder inget jobb :crazy:

Blir bara så less,uppgiven och trött....när ska den ekonomiska biten vända? Den verkligen äter upp mig inifrån....:cry:

Kram EmmaW!

kl

VV: Har tillbringat sambons födelsedag vid Rhein och vinodlingarna:love:

Kram:)

Det finns inget du kan sälja och få in pengar på? Typ hästprylar som inte används eller liknande.
På Tradera kan man ju få lite för tex vintertäcken.

Hur är det med jobbet, är det tillfälligt eller fast?

Egentligen ingen bra lösning, men skaffar man ett kreditkort kan man ju även ta ut pengar och sedan betala av. Så fungerar ju mitt köpkort. Kan göra inköp men även ta ut kontanter. Sedan kan man välja avbetalningstid när räkningen kommer.

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·
Tjatter Nu stör det mig att man kan längta efter Cadburys när man har Marabou tillgängligt. :D:p
4 5 6
Svar
116
· Visningar
6 751
Tjatter T Har funnits några sådana här trådar tidigare men hittade ingen som var riktigt aktuell. Tänkte vi kunde ha en tråd där vi delar med...
Svar
8
· Visningar
1 164
Svar
18
· Visningar
296

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bra gårds och stallhund