Sv: Tråd för Värdelöst Vetande del 28
Jag är så in i bänken trött på min farbror!!!
Han har aldrig gjort någon hemlighet av att han ogillar mig, men nu är det rent av larvigt!
Farmor fyller 85 idag, så vi (jag, mina föräldrar samt sambon
) var där, jag hade hört mig noga för så att inte nämnda farbror skulle komma dit också - och det skulle han inte.
Så vi åkte dit och blev bjudna på smörgåstårta som farbror + fru hade gjort, de är M-Y-C-K-E-T väl medvetna om min tomatallergi, och även att jag är känslig mot mandel/nötter (mandel konstaterat, nötter är jag försiktig med av säkerhetsskäl) och ptja...vad tror ni stod på bordet?
Smörgåstårta med en massa tomater i, och 8 sorters kakor, alla med mer eller mindre synliga nötter
Nu är ju inte jag sådär överdrivet förtjust i smörgåstårta (men det vet ju inte dom!) men sambon är det, och även han fick ju stå över för min skull.
Så vi satt och såg på medan de åt, sedan fikade vi - jag tog inte de som det var uppenbart mandel/nöt i (biskvier, brownie med mandel och något mer) däremot tog jag en bulle och en kaka som till synes var nötfria - men icke.
I kakan var det små hackade nötter (pappa upptäckte det, för sent! Och det visade sig sedan vara just mandel) och i bullen var det mandelmassa
Så jag och sambon fick avbryta fikandet och åka till ett närliggande apotek för att hämta ut betapred.
Vi passade på att smita in på ica för att köpa en vaniljmunk till mig i alla fall (
)
När vi kom tillbaka var min käre farbror där, totaaaaaaaaaaaaaaalt oförstående!
Han förstod inte ALLS varför jag köpt eget "när det fanns så mycket
" och han var totalt obrydd över att jag fick ta mediciner.
Hela "kalaset" kostade mig ca 250:-
GUBBJÄVEL!!