Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)
*kl*
Texas här hemma växer lite lätt ojämt och är bra mycket högre bak än fram just nu. Vilken dag som helst nu så kommer jag nog komma ihåg att ta med en tumstock till stallet och hoffta till en höjd på honom. Skulle tro att han är runt 150 bak, om inte något mer ändå.
Har iallafall suttit in honom ordentligt nu, han är nog "riden" 15 gånger eller så och eftersom han är så okomplicerad har vi redan avverkat alla gångarter. Det handlar inte på något sätt om någon riktig ridning, utan jag har åkt omkring på honom, både på bana och i skogen. Styrt lite och skrittat, travat och galopperat när han har varit med på noterna. Har bett honom om att flytta fram- respektive bakdel och faktiskt "spunnit" ett varv åt varje håll när herr Åman var här i helgen.
Han har varit mycket lättövertalad och okomplicerad så nu får han vila mer eller mindre helt från uppsutten träning till oktober när herr Åman kommer till trakten, då ska vi vara med och titta på kor för att få en odramatisk introduktion till det. Sen blir det vintervila och sedan kör vi igång "ordentligt" med ridningen till våren.
Vi har KM med D och C tävling i september så då tänkte jag vara med och gå några halterklasser bara för att ge honom lite miljöträning.