Tråd för unghästar födda 2008! =)

Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)

Legend går och latar sig i hagen men vi ska börja lite smått med cinderella, mammas 2-åring. Hon kördes ju in i våras och nu har vi haft westernsadel på henne 1 gång och hängt lite. Det gick hur bra som helst! Inte en reaktion. Så nu ska hon sittas in under sommaren och kunna skrittas sedan blir det vila för henne några månader till. Legend kommer nog köras in under hösten och sedan sittas på innan vintern för att sedan vila tills våren.

KL

Jag fick hem min 2 åring, dvs -08, för ca en vecka sedan :)

Men han kommer nog mest gå i hagen och få massa extra mat för han växer och behöver få bygga till sig en hel del tycker jag :bump:

Har dock köpt en sele till honom så nån liten körtur blir det nog framåt sensommaren hoppas jag !

Sen ska vi ut och promenera för att miljöträna, främst trafik och så tror jag det blir lite ledarskapsövningar för han är lite......lite hanterad kanske, lite för dålig respekt ibland för min smak ;)

Senast ändrad:

Nemen. ar det du som kopt sote Thure?! Han ar ju en san liten mysepyse. Vad roligt att kunna lasa om vad ni gor o har er har!

Jag vet lite vem thure är men bara från ljunga gårds hemsida :) Brukar vara inne och kolla lite vad hon har för hästar... Blir kul att följa honom iaf :laugh:
Vart bor du?? Såg att du bor i v götaland.... Jag bor i vårgårda.

Nemen. ar det du som kopt sote Thure?! Han ar ju en san liten mysepyse. Vad roligt att kunna lasa om vad ni gor o har er har!

Ja, det stämmer :)
Kul att folk känner till Thure !

Han är verkligen en myskille, ibland verkar han inte kunna få nog av mys :)

Men han är nog lite svartsjuk oxå......när jag gjort färdigt honom och grejar med hagkompisen farbror shettis så står han och blänger och försöker få uppmärksamthet ;)

Jag vet lite vem thure är men bara från ljunga gårds hemsida :) Brukar vara inne och kolla lite vad hon har för hästar... Blir kul att följa honom iaf :laugh:
Vart bor du?? Såg att du bor i v götaland.... Jag bor i vårgårda.

Verkar vara flera härifrån som känenr till honom, på ett eller annat sätt :)

Såg honom själv på annons från början, var väl närmare 1-2 månader och tyckte varje gång han såg så trevlig och rätt ut för mig.
Men det tog ett tag innan jag fick möjlighet att slå till och då fanns han ju kvar så det måst eju varit meningen !

Jag bor nordväst ut i länet, närmare bestämt strax utanför Strömstad.

Jag ager en syster till honom.... tyvarr ar hon i sverige, men hon ar en jakla go tjej med! Har pysslat en hel del med Thure faktiskt... :) Hoppas verkligen det gar kanon for er! :D

Här är min -08!

En nordsvensk valack som jag tänker rida western på i framtiden.
Nu håller jag på med NH och har även tänkt att köra in honom, bara jag får tag på en bra sele...

pict0167_90997447.jpg

Roligt att vi är en del med f08 hästar här!
Mina kusar går här i hagen och mumsar, men mitt gamla sto på 20 har börjat hosta som tusan! Hon hostade först bara när vi red, men nu hostar hon i hagen också. Ingen feber och hon äter och dricker... vad tycker ni man ska göra?

*kl*
här kommer ett par hyfsat nya bilder på en av min av 08or!
riks%2010%20091.jpg

riks%2010%20741.jpg

Vi var iväg på utställning förra helgen, en resa på 80mil tur och retur som han klarade förvånansvärt bra!:) Nimbus vann sin klass och ett par vandringspriser!

Vet inte om jag skrev till dig i den andra 08a tråden, Men han är verkligen riktigt riktigt fin din pojk! :love::love:

kl*
Min är körd nu några gånger och nu i veckan ska jag få vara med och köra henne! :banana: Sen kommer hon nog snart hem och då får jag fortsätta själv hemma. :)

Jag ringde vet, tog ett maskprov och avvaktade. Hon har slutat nu, så det var antagligen ett virus.

Åh, lite avis på er som har kört in era! Jag ska sko min 08 imorrn, hon är så hovöm och kan inte gå på vägarna runt i kring.

Legend (Isabell L)
Förväntad mankhöjd: ca 148 cm (knappt)
Ras: mamma c-ponny welsh och pappan quarter 154 cm
2009 Sensommar: September: Fram: 130 cm Bak: 134 cm
Höst: November: Fram: 133 cm Bak: 139,5 cm
Vinter: februari fram:139 cm bak: 142 cm
2010 aprill: Fram: 142 cm Bak: 144 cm
Augusti: Fram: 142 cm Bak: 145 cm

Suspisious Mind "Tjabo" Född maj -08 (Shallow_xx)
E: Zans little Elvis QH U: Victors Yellows Lady QH

Förväntad mankhöjd: ca 152 cm
Ras: QH
Sensommar: Fram: cm, Bak: cm
Höst: Fram: 139 cm, Bak: 145 cm
Vinter: 1/12 Fram: 140cm, Bak: 147cm
Vinter: 25/1 Fram: 143cm, Bak: 149cm

ELLIOT Född 8/5 -08 (Lintrollet)
E: Elmshorn (SWB) U: Robins Dixie (Quarter)

Förväntad mankhöjd: ca 154 cm
Ras: SWB
Sensommar: Fram: 139 cm, Bak: 143 cm
Höst: Fram: 142 cm, Bak: 147 cm

MISS QUINCY COPY CAT "Skrutt" (Tasoom)
född 11juni 2008
e. BR Dynamite Quincy (PH) u. Cherokee Tasoom (PH)
Förväntad mankhöjd ca 150cm
Ras: American Painthorse
Sensommar: 7/8 Fram. 134cm Bak. 143cm
Höst:1/11 Fram. 138cm Bak. 146cm

SIERRAS LUCKY LADY: född 8 juni 2008
e: Sierras Royal Show
u: Keep Going
Ras: Am. quarter horse, appendix
Förväntat mankhöjd 155 cm
Mätt 5/1-10: 145 fram och 150 bak.
Mätt 4/5-10: 150 fram och 153 bak.
Mätt 9/7-10: 150 fram och 155 bak

Photo_94239_1396778.JPG

Nu har Legend har en riktigt god sommar!! :laugh: Han har inte väst så mycket på höjden men börjar fylla ut riktigt fint nu :)
I september ska jag dra igång med hans inkörning och innan jul så kommer han att sittas in!

Cinderella vår andra 2-åring är som ni vet inkörd i våras och nu även insutten. Gick hur bra som helst!! Bara att hoppa upp och skritta iväg :laugh: Hon var så cool så vi höll bara på 5 dagar med henne då hon inte reagerade övehuvudtaget när man red henne. Finns ingen anledning att nöta på nåt som funkar.....

Nu vilar hon en månad och sen ska hon börja köras igen för att även skrittas nån dag i veckan fram mot senhösten.

Åh va kul! Ja, min börjar också fylla ut ganska bra!
P1020366.jpg
[/IMG]

P1020402.jpg
[/IMG]

P1020407.jpg
[/IMG]
Börjat stå i sadeln nu, köpte en dakota pleasure som passar nu, men antagligen inte om ett år...

Åh, Va stor hon börjar se ut!:love:
Ser bra ut! Snart sitter du där uppe, väldigt snart! :banana:

Isabelle L Han ser ju också stor ut! Har alla blivit stora över sommaren? :)
Han är riktigt fin iaf!

Är det någon a er som har varit iväg på någon trail in hand (at?)?

kl*

Min är ju hemma nu, Och är körd tre gånger hemma av mig. och hon är så himla duktig! :love:
Hängde lite på henne idag också och det var ingen mräkvärdigt för hennes del så om några veckor tänkte jag kravla mig upp och sitta på henne. :banana:

KL

Min Thure går bara i hagen, han behöver växa till sig.
Vi har inte gjort nästan något sedan han kom hit, är väl drygt 1 månad sedan nu.
Tänkte låta honom gå ivartfall till 1 september, troligen 1 oktober.

Har tyvärr inte hittat någon vagn/rockard till honom ännu men förhoppningsvis hittar jag en så jag kan köra honom litegrann i höst/vinter.

Jag herregud.. kommer ni ihåg hur hon såg ut i vintras.. hugaligen!!!
20100410192.jpg
[/IMG]
20100424211.jpg

Ush och fy..allt skit hon råkade ut för! Nu är hon iallafall frisk (mig veterligen..)!

Hade tänkt gå ut idag och ta ett pass, men jag hade min första dag på skolan efter sommarlovet med elever. Jag är totalt utmattade, ska faktiskt gå och lägga mig! Kul sambo man är...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
954
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 179
Senast: LiviaFilippa
·
Träning Jag har köpt en unghäst! :D Jag tillhörde tråden med hästar födda 2007 och tyckte att det var så roligt att följa jämngamla hästar så...
Svar
3
· Visningar
1 163
Senast: Soffan74
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 849
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka