Sv: Tråd för unghästar födda 2008! =)
Men nej va tråkigt!!
Håller tummarna att det inte har hunnit hända så mycket med honom ännu.
MittNyaJag va skönt! Hoppas nu att han kommer bli bra!
Vilken otur det verkar vara med unghästarna här!
cahs Grattis till första lektionen!
KL*
Nu i helgen var vi iväg på 2 dagars- clinic!
Åkte redan i fredags så hon hann landa lite innan det skulle komma igång på lördagen.
Kom hem med massor! Har haft hur roligt som helst och Roxie skötte sig otroligt bra och har tagit det med ganska stor ro att stå så mycket i box.
Gick ut med henne så hon fick beta och sträcka på sig imellanåt så det kanske hjälpte lite också.
Fick bla hjälp med hur jag ska rygga henne , vilket har varit ganska jobbigt. Ett steg går bra men i slowmotion och det har inte hänt något när jag sagt till henne på skarpen. Jag blir bara trött och hon flyttar sig bara som en snigel.
Sen visade hon den sidan som jag har haft mest problem med nu den senaste tiden: när hon anser att hon är färdig och parkerar sig själv någonstans när jag rider.
Böja nacken har hon inga problem med när vi står stilla och har i stortsett aldrig haft, skritten har det gått ganska bra med men i traven blir hon så stark och vänder motsatt håll ist.
Jag fick som första uppdrag att banta henne. Jag vet ju att hon är för tjock men efter att ha fått olika åsikter från olika folk så har jag bara försökt aktivera henne mer.
Ska sätta igång så hon får röra sig mer och händer inget så får jag väl ha betesreducerare på.
Sen behöver jag lossa hennes fötter lite mer. Få henne mjukare i nacken när jag skrittar och travar. Och rida lite mer så hon förstår vad jag vill, inte vara så inaktiv i mitt säte.
När hon växer fast i marken så skulle jag se till att flytta framdelen ett steg och sen släppa fram henne så hon fortsätter röra sig.
I helgen körde vi ett 2,5 timmars pass på lördagen och ett 3 timmars pass på söndagen, resten av tiden satt jag som åskådare och malde i mig information.
Jisses va trött jag var när vi kom hem sent i söndags!
Nu kom nog all uppdatering lite hackat här, hjärnan är inte riktigt vaken ännu.