Tråd för random bilder med roliga texter.

Status
Stängd för vidare inlägg.
A22F42AB-068D-47A2-A962-0E45F76CA767.jpeg
 
Skulle bli lagom road över att bli anklagad för snatteri/missad vara för att någon lagt i varor när jag självskannar.
Har aldrig självscannat själv men brukar man inte ha kassar i vagnen då och lägga varorna direkt i dem efter man scannat?
Plus för att bli anklagad för snatteri måste ju ett vittne ha sett att man tagit varan och lämnat butiken. Vittnet måste ha sett en hela vägen från att man tog varan tills man är ute, utan avbrott.
 
Har aldrig självscannat själv men brukar man inte ha kassar i vagnen då och lägga varorna direkt i dem efter man scannat?
Plus för att bli anklagad för snatteri måste ju ett vittne ha sett att man tagit varan och lämnat butiken. Vittnet måste ha sett en hela vägen från att man tog varan tills man är ute, utan avbrott.
Det är inte alltid man stoppar ner allt i kassarna när man självskannar.

Och kommer de på att min missat skanna en vara "straffas" man med att åka på kontroller rätt tätt efter varje gång man handlar sedan. Inte så jäkla kul för att nån dåre roar sig på ens bekostnad. Känslan av att personen som står där och säger att man missat vara och kanske inte ens tror en är inte heller så kul. Det har aldrig hänt mig, men kundservicen är inte alltid god, jag vet en som missat en vara och blev just anklagad för att missa med flit trots att hon nekade till det. Var inte alls en kul upplevelse för henne.
 
Har aldrig självscannat själv men brukar man inte ha kassar i vagnen då och lägga varorna direkt i dem efter man scannat?
Plus för att bli anklagad för snatteri måste ju ett vittne ha sett att man tagit varan och lämnat butiken. Vittnet måste ha sett en hela vägen från att man tog varan tills man är ute, utan avbrott.
Nej, inte alltid. Glömmer jag kassen när jag handlar köper jag oftast ingen ny utan lägger in varorna som de är i bilen och lastar sedan om dem till kassen när jag ska lasta ur. Jag använder en stor IKEA-kasse så skulle någon lägga ner något i den och jag sedan åker fast i en kontroll skulle jag bli heligt förbannad. Ett jävla oskick helt enkelt. :mad:
 
Det är inte alltid man stoppar ner allt i kassarna när man självskannar.

Och kommer de på att min missat skanna en vara "straffas" man med att åka på kontroller rätt tätt efter varje gång man handlar sedan. Inte så jäkla kul för att nån dåre roar sig på ens bekostnad. Känslan av att personen som står där och säger att man missat vara och kanske inte ens tror en är inte heller så kul. Det har aldrig hänt mig, men kundservicen är inte alltid god, jag vet en som missat en vara och blev just anklagad för att missa med flit trots att hon nekade till det. Var inte alls en kul upplevelse för henne.
Jag missade en vara en gång när jag självscannade (för typ... 15 år sedan), vilket påkoms vid kontroll vid kassan. En liten melon för 15 kr, vid en storhandling för över 1100:-. Jag skäms fortfarande så mycket att jag vägrar självscanna i matbutik och aktivt undviker butiker med självutcheckning. Hatar hatar hatar!

Att lägga grejer i andras korg/vagn borde ge spöstraff!
 
Jag missade en vara en gång när jag självscannade (för typ... 15 år sedan), vilket påkoms vid kontroll vid kassan. En liten melon för 15 kr, vid en storhandling för över 1100:-. Jag skäms fortfarande så mycket att jag vägrar självscanna i matbutik och aktivt undviker butiker med självutcheckning. Hatar hatar hatar!

Att lägga grejer i andras korg/vagn borde ge spöstraff!
Det är väl inget att skämmas över? :heart Lätt att missa sånt.
På Coop har jag missat en isbergssallad en gång i självutcheckningen, tyckte det pep men den gick inte in. Det var ingen kontroll utan nåt knas så jag kallade på personal, som då kollade och såg salladen.
På Willys har de en våg där man ställer kassen man ska ha varorna i och när man scannat så lägger man i kassen och vågen känner att det är rätt vikt. Om man glömmer scanna och lägger varan i kassen så reagerar vågen och det kommer upp en text på bildskärmen ”scanna varan innan du lägger den i kassen” ungefär. Så där kan man inte missa.
 
Fast varor du är säker på att du inte plockat i - dem scannar du väl inte. De lägger du åt sidan?
Men jag har ju redan skannat och lagt i. Jag går inte igenom varorna ett varv till i kassan då går hela poängen med självskanningen förlorad. Så stoppar nån ned något när jag är och hämtar en vara eller liknande så betyder det att jag i praktiken får med mig den hem utan att betala för den. Eller blir bannad i kassan. Lagom road kan jag säga.

Men det är lite OT, låt oss gå tillbaka till roligheterna!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
576
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
415
Senast: Dimmoln
·
Mat Vad är det med det här med ananas på pizza? Jag är med på en engelskspråkig discord kanal och där kommer det upp minst en gång i månaden...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
3 631
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp