Tråd för random bilder med roliga texter.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dåligt erbjudande...
 

Bifogade filer

  • FB_IMG_1667680306379.webp
    FB_IMG_1667680306379.webp
    29,8 KB · Visningar: 272
Its funny cause its true 😅🙈 när jag gick i skolan fick vi den briljanta iden...sten pjätt (hur 17 stavas det!?)..., Iaf,, vi bröt av asfalt från ett hål som blivit på skolgården och kastade bitarna på varandra. Fick ett abrupt slut när undertecknad fick en sten i huvudet så blodet sprutade 🤦🤷

Vi lekte röda-vita rosen.

Vi var två lag (röda mot vita) och det påminde mest om typ Game of Thrones. Vi slogs aldrig (medvetet) men lurade varandra, förådde varandra, mutade varandra, torterade varandra osv för att få reda på motståndarsidans hemligheter.
 
Vi lekte röda-vita rosen.

Vi var två lag (röda mot vita) och det påminde mest om typ Game of Thrones. Vi slogs aldrig (medvetet) men lurade varandra, förådde varandra, mutade varandra, torterade varandra osv för att få reda på motståndarsidans hemligheter.
Vi spelade blodpeng. Ingen annan som spelat det? Eller kanske det var en finsk grej. @MCP har du hört om det?
 
Vi spelade blodpeng. Ingen annan som spelat det? Eller kanske det var en finsk grej. @MCP har du hört om det?

De som var snäppet yngre än mig spelade ett spel där en person satt med knogarna nedåt på ett bord, och en annan smätte iväg ett mynt mot knogarna, Man fick pluspoäng för blod och minuspoäng om man skrek eller grät. Var det nåt sådant?
 
  • Gilla
Reactions: Sel
De som var snäppet yngre än mig spelade ett spel där en person satt med knogarna nedåt på ett bord, och en annan smätte iväg ett mynt mot knogarna, Man fick pluspoäng för blod och minuspoäng om man skrek eller grät. Var det nåt sådant?
Ja typ. Man satte igång myntet så att det snurrade runt stående på kanten. Man skulle ge det mer fart genom att peta på det. Föll det fick den andra "skjuta" myntet mot ens knogar.
 
Vi spelade blodpeng. Ingen annan som spelat det? Eller kanske det var en finsk grej. @MCP har du hört om det?
Haha, nä, det har jag inte spelat, men beskrivningen låter bekant så vet att andra spelat det eller liknande. :D

När vi blev i tonåren (och äldre) så var det ganska vanligt att vi spelade "knappen i bordet" på (för)fester.
Väldigt enkelt spel, man behövde bara en kopp/burk av något slag, och varsin ölkork.
Man skulle träffa burken med korken genom att "studsa" den mot bordet. Missade man var man tvungen att dricka, träffade man så fick man peka på någon annan som då var tvungen att dricka. Svor man måste man också dricka :D
 
Vi lekte röda-vita rosen.

Vi var två lag (röda mot vita) och det påminde mest om typ Game of Thrones. Vi slogs aldrig (medvetet) men lurade varandra, förådde varandra, mutade varandra, torterade varandra osv för att få reda på motståndarsidans hemligheter.
Jag och en kompis ville leka det för vi hade hört om det, men ingen visste hur man gjorde, så vi kom aldrig så långt 😅 tänker att det är rollspel och lek för barn att förstå sin omvärld, så länge det är inom vissa gränser, tror jag det är nyttigt för utvecklingen. Men som förälder vill man ju gärna skydda sina små bamsar från allt ^^ också låter det ju läskigt, kan se för mig hur jag regerat om barnen kom hem,, idag torterade vi varandra i skolan 😱
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
577
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Dimmoln
·
Mat Vad är det med det här med ananas på pizza? Jag är med på en engelskspråkig discord kanal och där kommer det upp minst en gång i månaden...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
3 633
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp