Tråd för random bilder med roliga texter.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Screenshot_20221021-182209.webp
 
Vik hädan:stop: Vik hädan:stop: Vik hädan:stop:

Är det inte just vika de gör?
Tänkte precis samma! Men började såklart undra över om de som viker hundöronen hädan liksom viker dem bort från sidan de är på :eek: istället för in mot sidan de läser på. Kanske är tvärtomvikande hundöronsvikare det etymologiska ursprunget till vik hädan?

För, kära hundöronister (till vilka jag mig sällar), visst viker ni hörnet ner mot sidan ni är på? Att vika bort från (hädan), vore verkligen både ologiskt, opraktiskt och tja att vika hädan. Ju.
 
Tänkte precis samma! Men började såklart undra över om de som viker hundöronen hädan liksom viker dem bort från sidan de är på :eek: istället för in mot sidan de läser på. Kanske är tvärtomvikande hundöronsvikare det etymologiska ursprunget till vik hädan?

För, kära hundöronister (till vilka jag mig sällar), visst viker ni hörnet ner mot sidan ni är på? Att vika bort från (hädan), vore verkligen både ologiskt, opraktiskt och tja att vika hädan. Ju.
Helt korrekt, sidan viks så att den blir som en liten vacker pil av finaste trädmassa som pekar tydligt och vänligt ned mot stycket som är nästa att njuta av. När man sedan börjar läsa så viks den fina pilen tillbaka och syns* därmed aldrig mer igen, det finns bara en vacker pil i taget i boken.
 
Helt korrekt, sidan viks så att den blir som en liten vacker pil av finaste trädmassa som pekar tydligt och vänligt ned mot stycket som är nästa att njuta av. När man sedan börjar läsa så viks den fina pilen tillbaka och syns* därmed aldrig mer igen, det finns bara en vacker pil i taget i boken.
Eller hur❣️

Därför (och pga ordet hädans betydelse) tänker jag att de enda som eventuellt kan komma på fråga att vika hädan pga hundöron är de som motsattviker, så pilen inte blir betydelsebärande.

PS: att vika i nederkant för pil mot ett stycke lågt på sidan är också en vacker och praktisk hundöronanvändning.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
Svar
12
· Visningar
510
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
577
Senast: Rosett
·
Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Löptik
  • Forl kostnad?
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp