Tråd för tips om julklappar

Så jävla trött på min bror och hans fru. Jag brukar köpa julklappar till båda två, plus barnet (i år barnen, de har precis fått tillökning i familjen). De brukar absolut köpa typ en julklapp till mig men ingenting till min sambo sedan flera år och som jag nu ska gifta mig med. De har inte ont om pengar men det har jag (bröllop, plus precis arbetslös).
Jag tänker att de får få en julklapp tillsammans i år, typ en korg med något... ätbart?
Någon som har tips på saker som man kan ge till två personer som har typ allt och som inte är för dyrt? :D
Kanske en korg från en te/kaffehandel? Brukar finnas bra presentkorgar nu för olika summor och innehålla typ kaffe och/eller te, praliner och kanske nån marmelad eller nått sånt.
 
Jag letar efter den perfekta herrpyjamasen att ge bort men hittar liksom inget jag känner för.
Kraven är att det ska vara bomull och rutiga långa byxor. Överdel är inte lika kinkigt där går både kortärmat, långärmat och skjortor bra. Gärna åt det blå, grå eller gröna hållet.

Någon som har en favorit?

Gant och Ralp Lauren har underbara herr pyjamasar :)
 
Jag behöver tips på något man kan ge en tjej som älskar jakt?
Hon har nyligen tagit jägarexamen och är ute med hennes pojkvän och jagar på helgerna. Eftersom hon älskar det så mycket så vore det kul att ge henne något som anknyter till detta.
Kanske någon bra att ha pryl där ute i skogen?
Hon jagar inte själv med hund (har en icke-jakttränad tollare) men hennes pojkvän har två wachtlar han jagar med.

Kallar på @AraSlei och @lady_vip ;)

Jag håller med om en snygg jaktskjorta :up: vad har du för prisklass?
 
Nu har jag tänkt att brorsdottern ska få ett presentkort i en skoaffär, som ett bidrag till ett par skor hon vill ha. (skorna var svindyra så dem kan hon inte få i julklapp, inte av mig alla fall :p ) Men då måste jag ju hitta något till hennes bröder också och funderar på om dem också ska få presentkort då. Men hur skulle ni göra då, ett varsitt eller ett tillsammans (de är två st, skiljer bara ett år i ålder så de har ganska lika intressen och smak) Funderade på om man kunde hitta ett i någon spelbutik kanske. Vill gärna hålla ner kostnaderna lite också
 
Nu har jag tänkt att brorsdottern ska få ett presentkort i en skoaffär, som ett bidrag till ett par skor hon vill ha. (skorna var svindyra så dem kan hon inte få i julklapp, inte av mig alla fall :p ) Men då måste jag ju hitta något till hennes bröder också och funderar på om dem också ska få presentkort då. Men hur skulle ni göra då, ett varsitt eller ett tillsammans (de är två st, skiljer bara ett år i ålder så de har ganska lika intressen och smak) Funderade på om man kunde hitta ett i någon spelbutik kanske. Vill gärna hålla ner kostnaderna lite också

Alltid var sin så att dom känner sig speciella när det kommer till syskon tycker jag! Gillar dom bio? Stora VIP paketet med popcornbiljett osv går på kanske 200kr var, det brukar vara populärt! :)
 
Så jävla trött på min bror och hans fru. Jag brukar köpa julklappar till båda två, plus barnet (i år barnen, de har precis fått tillökning i familjen). De brukar absolut köpa typ en julklapp till mig men ingenting till min sambo sedan flera år och som jag nu ska gifta mig med. De har inte ont om pengar men det har jag (bröllop, plus precis arbetslös).
Jag tänker att de får få en julklapp tillsammans i år, typ en korg med något... ätbart?
Någon som har tips på saker som man kan ge till två personer som har typ allt och som inte är för dyrt? :D

Varför i hela friden fortsätter du med julklappar till dem?! Med tanke på omständigheterna hade jag inte prioriterat en sådan utgift.
 
Jag behöver tips på något man kan ge en tjej som älskar jakt?
Hon har nyligen tagit jägarexamen och är ute med hennes pojkvän och jagar på helgerna. Eftersom hon älskar det så mycket så vore det kul att ge henne något som anknyter till detta.
Kanske någon bra att ha pryl där ute i skogen?
Hon jagar inte själv med hund (har en icke-jakttränad tollare) men hennes pojkvän har två wachtlar han jagar med.

Kallar på @AraSlei och @lady_vip ;)
Det finns en bra kniv att ha med sig ut med buköppnare infälld, jag själv är väldigt sugen på en sån. Men jag vågar inte säga vad den kostar, det verkar vara väldigt olika, Eka swingblade är en sån som exempel.
 
Hittade en inspelningsbar mugg åt min bror :D Passar honom och hans musikintresse. Lite lockande är det ju dock att spela in något tok på den.
Hittade som ett arkeologset till stora sonen där han ska gräva fram och sedan bygga ihop en dinosaurie.
Ska hitta något mer till mini också
Sedan får de varsin mugg med Star Wars som de kan ha både dricka och snacks i. Blir bra att ha med sig i bilen tex :up:
 
Behöver tips till min sambo! 33 år, gillar musik och flygplan. Håller på med modellflygning. Har marsvin och inte så många andra intressen än det.
Han fyllde år häromdagen och fick en låda med grejer till smågrisarna. Så han borde få något annat i julklapp.. Jag har ingen aning om vad jag ska hitta på!

Jobbar med att sälja sina där färdiga korgar och lådor med delikatesser men det känns lite slött och fantasilöst att köpa en sån av mig själv.. Även om de är både goda och fina. Han är visserligen inte lika förtjust i ost som jag är så det kanske är dumt..
 
Alltså, jag sliter mitt hår. En litauisk familj. Två barn. Ett och tre år är flickorna. Vad ska jag köpa till dom?? Ska jag gå den smidiga vägen och köpa inträde till Stellas lekland för hela familjen eller vad köper man vill en ettåring?? Blir tokig.
 
Alltså, jag sliter mitt hår. En litauisk familj. Två barn. Ett och tre år är flickorna. Vad ska jag köpa till dom?? Ska jag gå den smidiga vägen och köpa inträde till Stellas lekland för hela familjen eller vad köper man vill en ettåring?? Blir tokig.
Hur har barnen det med leksaker? Duplo är sånt som jag tror att alla barn gillar, men samtidigt så kanske lekland är det som hela familjen tycker är roligast? Till syrrans ettåring kommer vi att ge mina barns gamla duplo, barnet kommer även att få ett alldeles nytt lammskin men det tror jag inte barnet förstår så mycket av, men det kommer att bli uppskattat längre fram. :D
 
Hur har barnen det med leksaker? Duplo är sånt som jag tror att alla barn gillar, men samtidigt så kanske lekland är det som hela familjen tycker är roligast? Till syrrans ettåring kommer vi att ge mina barns gamla duplo, barnet kommer även att få ett alldeles nytt lammskin men det tror jag inte barnet förstår så mycket av, men det kommer att bli uppskattat längre fram. :D
Dom har ju ganska lite leksaker pga tuff ekonomi. Duplo var ju himla bra förslag.
 
Jag letar efter den perfekta herrpyjamasen att ge bort men hittar liksom inget jag känner för.
Kraven är att det ska vara bomull och rutiga långa byxor. Överdel är inte lika kinkigt där går både kortärmat, långärmat och skjortor bra. Gärna åt det blå, grå eller gröna hållet.

Någon som har en favorit?
Kappahl har.
 
Behöver tips till föräldrarna, pappa har bott vid och jobbat med sjöfart hela livet.
Är intresserad av det, jakt och trädgård.
Mamma är även hon uppväxt vid havet och har jobbat med sjöfart och inom sjukvård.
Intressen är musik, heminredning och bakning.
Mammas sambo har jobbat med data och jobbar nu inom bygg.
Sitter mest framför datorn och kollar på film när han inte jobbar. Övriga intressen är motorcyklar, hundar och rymden
 
Hur tänker ni om att ge/få gåvobevis för t.ex. SOS barnbyar i julklapp? Jag tänkte isf kombinera gåvobeviset med en burk med lite hembakat, typ frökex och biscotti. Jag tycker att det är väldigt roligt att ge presenter, men har ändå bara råd att köpa småsaker och tycker att det vore trevligt om mina små slantar kunde göra lite reell nytta istället. Men vet inte om det kanske är för trist? (Det är mina vuxna släktingar det handlar om).
 
Hur tänker ni om att ge/få gåvobevis för t.ex. SOS barnbyar i julklapp? Jag tänkte isf kombinera gåvobeviset med en burk med lite hembakat, typ frökex och biscotti. Jag tycker att det är väldigt roligt att ge presenter, men har ändå bara råd att köpa småsaker och tycker att det vore trevligt om mina små slantar kunde göra lite reell nytta istället. Men vet inte om det kanske är för trist? (Det är mina vuxna släktingar det handlar om).
Jag köpte gåvobevis från UNHCR till min pappa och bror förra året. De är supersvåra att hitta på något till, men det kändes bra att ändå ge något. Responsen var bra men lite förvånade blev de nog. Kan nog vara trevligt att kombinera ett gåvobevis med något hembakt eller så :).
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 721
Senast: Och_Aye
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 668
R
Hästmänniskan Hejsan alla! Bukefalos forum har varit mycket till hjälp i mina undersökningar, fast kände ändå att jag var tvungen att bli medlem...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 944
Senast: Casacha
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 804
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVIII
  • Köpa hus
  • Konstiga uppringningar.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp