Tråd för tips om julklappar

Hjälp! Kapar tråden lite för en kombofråga.
Sonen fyller 18 på julafton. Vi firar honom helgen innan men jag känner att det vore kul att ge honom något speciellt i artonårspresent OCH naturligtvis en vettig julklapp på julafton. Han har bara önskat sig spel och det känns så tråkigt. Han går jaktgymnasie men är inte jaktnördig, gillar fotboll. Hans flickvän kommer säkert att köpa något klädesplagg eller doft. Va sjutton får man nuförtiden när man fyller arton?
Är körkortet klart? Annars lektioner?
 
Ingen som har någon ide om det här? :p
Både broder och jag har helt slut på idéer
Pappa: Jag fortsätter att tipsa om Swingblade, annars så går det alltid åt varma yllesockor, jaktvantar, en ny vapenrem?
Mamma plus sambo, någon gemensam upplevelse kanske? Förra julen fick mamma och hennes särbo biljetter till Dalhalla och fyrverkerikonsterten och övernattning av mig och syrran. Särbon hade fyllt jämt under året så vi kostade på lite extra. Men det kanske finns evenemang i närheten som de skulle uppskatta?
 
Är körkortet klart? Annars lektioner?
Ja körkortet är sparat till men inte påbörjat då han bor så långt bort på veckorna. MEN det var en jädrans bra idé. Kanske att vi skulle ge honom ett datum då vi går kursen vi päron så han kan börja övningsköra med oss. Han kör ju liksom redan större fordon på väg (traktorer mm) så vi har tänkt att det ger sig när han väl börjar men det vore ju bra. Tack för tipset som ger mig en spark i baken :p att sätta igång processen.
 
Gud vilken bra tråd! Har det eviga problemet mamma och pappa
ca 70år, bor i hus.
Mamma: släktforskar, fågelskådar (vägrar presentkort på massage, manikyr m.m)
Pappa: fågelskådar, löptränar när vädret vill
 
Gud vilken bra tråd! Har det eviga problemet mamma och pappa
ca 70år, bor i hus.
Mamma: släktforskar, fågelskådar (vägrar presentkort på massage, manikyr m.m)
Pappa: fågelskådar, löptränar när vädret vill
Far din kanske skulle gilla någon ny kikare eller så? :)
 
Gud vilken bra tråd! Har det eviga problemet mamma och pappa
ca 70år, bor i hus.
Mamma: släktforskar, fågelskådar (vägrar presentkort på massage, manikyr m.m)
Pappa: fågelskådar, löptränar när vädret vill
Har hon abonnemang på tex Arkiv digital? Helt jäkla superkul om man släktforskar. Eller köp ett DNAtest till henne.
 
Ja körkortet är sparat till men inte påbörjat då han bor så långt bort på veckorna. MEN det var en jädrans bra idé. Kanske att vi skulle ge honom ett datum då vi går kursen vi päron så han kan börja övningsköra med oss. Han kör ju liksom redan större fordon på väg (traktorer mm) så vi har tänkt att det ger sig när han väl börjar men det vore ju bra. Tack för tipset som ger mig en spark i baken :p att sätta igång processen.
Så nu har vi anmält oss. Verkligen stort tack för pushen.
 
Pappa: Jag fortsätter att tipsa om Swingblade, annars så går det alltid åt varma yllesockor, jaktvantar, en ny vapenrem?
Mamma plus sambo, någon gemensam upplevelse kanske? Förra julen fick mamma och hennes särbo biljetter till Dalhalla och fyrverkerikonsterten och övernattning av mig och syrran. Särbon hade fyllt jämt under året så vi kostade på lite extra. Men det kanske finns evenemang i närheten som de skulle uppskatta?
Swingblade får jag googla på, ingen aning om vad det är hehe.
Kanske ska nämna också att pappa har intresse för jakt men jagar inte själv längre nu, finns det någon bra jakttidning? Han gillar korsord också.
En upplevelse till mamma och sambo kan vara en idé. Får kolla runt lite.
 
Riktigt snygga och bra trädgårdsredskap.
http://www.ebbesbutik.se/images/normal/joseph-bentley-presentask-tardgardsredskap.jpg
Jag använder min grensax ständigt o jämt.
http://www.nimaab.se/shop/6273/art73/h8600/1178600-origpic-001c96.png
En skarp spade som inte böjer sig är guld.
Till mammas sambo. Någon snygg stjärnkarta att ha på väggen.
Också bra idéer, redskap går ju alltid åt.
En stjärnkarta var ju lite kul också, någon som vet var man kan hitta sådant?
 
Swingblade får jag googla på, ingen aning om vad det är hehe.
Kanske ska nämna också att pappa har intresse för jakt men jagar inte själv längre nu, finns det någon bra jakttidning? Han gillar korsord också.
En upplevelse till mamma och sambo kan vara en idé. Får kolla runt lite.
Om han inte jagar längre så är kanske inte en kniv det bästa, är han intresserad av fiske också? Det finns en som heter Jakt och fiskevatten som är rätt trevlig. :D
 
Hjälp en dum fråga.
Tänkte ge blivande sambon hockeybiljetter i julklapp
Men när jag ska boka hur fasiken vet jag vad som är hans lags sida så att säga.
Blir bortamatch antingen i Örebro eller Gävle.
Tänkte först boka så vi kan se Brynäs och hans lag men det blir ju dumt om vi ska titta på varsitt favoritlag så kanske enklast i Örebro.
Nån som vet?
 
Hjälp en dum fråga.
Tänkte ge blivande sambon hockeybiljetter i julklapp
Men när jag ska boka hur fasiken vet jag vad som är hans lags sida så att säga.
Blir bortamatch antingen i Örebro eller Gävle.
Tänkte först boka så vi kan se Brynäs och hans lag men det blir ju dumt om vi ska titta på varsitt favoritlag så kanske enklast i Örebro.
Nån som vet?

Det brukar stå när du bokar vilket lag du bokar att du vill se så att säga och då sitter du på den sidan automatiskt :)
 
Jag behöver tips till min kära mor, 50+ som jobbar för mycket och behöver inte fler prylar, men något för hennes välmående skulle jag vilja ge. Tycker dock det är svårt med presentkort på behandling/massage, blir lätt att det blir liggandes pga tidsbrist, så gärna något annat
 
Vet inte vad jag ska köpa till sambon :arghh: Han intressen är dataspel och bilar. Och vill han ha något köper han det själv...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 725
Senast: Och_Aye
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 670
R
Hästmänniskan Hejsan alla! Bukefalos forum har varit mycket till hjälp i mina undersökningar, fast kände ändå att jag var tvungen att bli medlem...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 946
Senast: Casacha
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 805
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp