Tråd för tips om julklappar

Vad säger ni om detta då. Min bror på 34 år som precis fått ny lägenhet, fyllde år igår (och fick då muggar av mig) och har musik som största intresse

Växter/presentkort på blomsterbutik eller en snygg tavla alternativt presentkort på typ Allposters så kan han välja poster själv om han är kräsen, plus en ram till.
Så eftersom han är nyinflyttat passa på att köpa något till lägenheten :)
 
Bra tråd! Jag behöver också hjälp;

Mamma och hennes gubbe - 56 resp 57 år, bor tillsammans sen tre månader tillbaka i hans lilla villa (de har vart tillsammans i ca 5-6 år). De tycker om att spela alfapet, mysa med god mat framför tvn, åka motorcykel (de brukar vara ute på en långtur på 3-4 v i Europa på somrarna + helgturer i Sverige, mamma sitter bakpå), de är en del i sportstugan utan el, eldar i slogboden och sådär. han är lastbilschaufför och mamma har jobbat inom vården i hela sitt liv, men sa upp sig och ska förhoppningsvis prova på nåt nytt nu.
Tips, någon? =)

//r
 
Presentkort på blomsterlandet eller liknande, kanske nån snygg filt eller så? :)
Har han en papperskorg på toaletten? Har han några bjudviner hemma?

Osv :)
En filt var en god ide, det vet jag inte om han har någon faktiskt.
Får luska lite hehe, Han har katt också, så kanske skulle man slå ihop det. En presentkorg/låda med något till honom och till katten kanske
 
Bra tråd! Jag behöver också hjälp;

Mamma och hennes gubbe - 56 resp 57 år, bor tillsammans sen tre månader tillbaka i hans lilla villa (de har vart tillsammans i ca 5-6 år). De tycker om att spela alfapet, mysa med god mat framför tvn, åka motorcykel (de brukar vara ute på en långtur på 3-4 v i Europa på somrarna + helgturer i Sverige, mamma sitter bakpå), de är en del i sportstugan utan el, eldar i slogboden och sådär. han är lastbilschaufför och mamma har jobbat inom vården i hela sitt liv, men sa upp sig och ska förhoppningsvis prova på nåt nytt nu.
Tips, någon? =)

//r

Min sambo köpte nyss en bok upplev Sverige tror jag den hette. Visar alla små smultronställen längs Sveriges vägar. Tänkte på mc. Matchande buffrar kanske? Väska till mc:n sidoväska eller tankväska för kortresor.
alternativt en kväll på hotell med vinprovning beroende på hur mycket det får kosta. Finns ju lite olika paket att sy ihop så de kan ta mc dit.
 
Passar på att försöka få hjälp med något till min Syster. Hon är 46 år, äter strikt LCHF och har inga speciella intressen annat än katterna, inredning (superkinkig) och tv-serier (har Netflix). Jag river mitt hår och har ingen aning om vad jag ska köpa till henne. Hjälp!

Något exklusivt till katterna? Någon speciell klösmöbel/kattsäng/matskål

Finns ju ställen där man kan skicka in foton och få dem avbildade som en målning. Tänkte en på katterna som tavla?
Någon upplevelse via Live it ni kan göra tillsammans? typ Ballongfärd eller nått :)
 
Bra tråd! Jag behöver också hjälp;

Mamma och hennes gubbe - 56 resp 57 år, bor tillsammans sen tre månader tillbaka i hans lilla villa (de har vart tillsammans i ca 5-6 år). De tycker om att spela alfapet, mysa med god mat framför tvn, åka motorcykel (de brukar vara ute på en långtur på 3-4 v i Europa på somrarna + helgturer i Sverige, mamma sitter bakpå), de är en del i sportstugan utan el, eldar i slogboden och sådär. han är lastbilschaufför och mamma har jobbat inom vården i hela sitt liv, men sa upp sig och ska förhoppningsvis prova på nåt nytt nu.
Tips, någon? =)

//r

En korg med ihopplockade saker de tycker om? Både ätbara och icke ätbara saker
 
Vad säger ni om detta då. Min bror på 34 år som precis fått ny lägenhet, fyllde år igår (och fick då muggar av mig) och har musik som största intresse

Presentkort på musik/elektronik/möbelaffär? 1 års spotify? Boka städerska 4ggr som kommer och hjälper till?
 
Här behöver jag hjälp. En litauisk familj. Fru, man, en dotter på tre år och en på ett år. Att tänka på är att dom inte kan ta med något hem den dagen dom flyttar hem igen. Dom är gästarbetare här.

Förbrukningsartiklar. Ska du ge dem individuellt eller var för sig? Barnen kan ju få någon liten leksak/klädesplagg det kommer de ju växa ur ganska snabbt.

Hudvård. Godis lite skäm bort dig prylar
 
Presentkort på musik/elektronik/möbelaffär? 1 års spotify? Boka städerska 4ggr som kommer och hjälper till?
Hahahaha han skulle noja ihjäl sig om någon annan städade hos honom. :D Han skulle vara som en svans efter den som städar och flytta tillbaka allting hela tiden. :rofl: Presentkortet var en god ide dock
 
Passar på att försöka få hjälp med något till min Syster. Hon är 46 år, äter strikt LCHF och har inga speciella intressen annat än katterna, inredning (superkinkig) och tv-serier (har Netflix). Jag river mitt hår och har ingen aning om vad jag ska köpa till henne. Hjälp!
Tänker också en kokbok eller något smidigt till köket som t.ex. en slow cooker. Eller köp en fin kakburk i plåt och baka diverse fröknäcken/kex med olika smaker. Det är superenkelt
 
Så jävla trött på min bror och hans fru. Jag brukar köpa julklappar till båda två, plus barnet (i år barnen, de har precis fått tillökning i familjen). De brukar absolut köpa typ en julklapp till mig men ingenting till min sambo sedan flera år och som jag nu ska gifta mig med. De har inte ont om pengar men det har jag (bröllop, plus precis arbetslös).
Jag tänker att de får få en julklapp tillsammans i år, typ en korg med något... ätbart?
Någon som har tips på saker som man kan ge till två personer som har typ allt och som inte är för dyrt? :D
 
Så jävla trött på min bror och hans fru. Jag brukar köpa julklappar till båda två, plus barnet (i år barnen, de har precis fått tillökning i familjen). De brukar absolut köpa typ en julklapp till mig men ingenting till min sambo sedan flera år och som jag nu ska gifta mig med. De har inte ont om pengar men det har jag (bröllop, plus precis arbetslös).
Jag tänker att de får få en julklapp tillsammans i år, typ en korg med något... ätbart?
Någon som har tips på saker som man kan ge till två personer som har typ allt och som inte är för dyrt? :D

Gör något hemgjort och ge bort. Typ julgodis eller något annat de gillar. Typ fröknäcke ska ju vara ganska lätt och med en god ost till så har duen vuxenvariant av godis. Behöver inte kosta mycket.

Men OT Bröder... min bror med familj.. eftersom jag inte har några barn så räknas inte jag. Därför köper man inget till mig men jag ska köpa till dem. *morr* Nu fixar jag alltid något till mina brorsdöttrar men ändå.
 
Jag behöver tips på något man kan ge en tjej som älskar jakt?
Hon har nyligen tagit jägarexamen och är ute med hennes pojkvän och jagar på helgerna. Eftersom hon älskar det så mycket så vore det kul att ge henne något som anknyter till detta.
Kanske någon bra att ha pryl där ute i skogen?
Hon jagar inte själv med hund (har en icke-jakttränad tollare) men hennes pojkvän har två wachtlar han jagar med.

Kallar på @AraSlei och @lady_vip ;)
 
Jag letar efter den perfekta herrpyjamasen att ge bort men hittar liksom inget jag känner för.
Kraven är att det ska vara bomull och rutiga långa byxor. Överdel är inte lika kinkigt där går både kortärmat, långärmat och skjortor bra. Gärna åt det blå, grå eller gröna hållet.

Någon som har en favorit?
 
Jag behöver tips på något man kan ge en tjej som älskar jakt?
Hon har nyligen tagit jägarexamen och är ute med hennes pojkvän och jagar på helgerna. Eftersom hon älskar det så mycket så vore det kul att ge henne något som anknyter till detta.
Kanske någon bra att ha pryl där ute i skogen?
Hon jagar inte själv med hund (har en icke-jakttränad tollare) men hennes pojkvän har två wachtlar han jagar med.

Kallar på @AraSlei och @lady_vip ;)
Jag tycker ju att en schysst tröja/skjorta för jakt/hundträning alltid är uppskattat. En fin kniv kanske? Eller ett koppel man kan koppla runt magen när man ska ta sig fram i skogen.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 721
Senast: Och_Aye
·
Relationer Jag vet inte vad jag ska ta mig till just nu:cry: Mitt liv är kaos just nu, allt som kan gå fel har gjort det:cry: Allt började för lite...
2
Svar
20
· Visningar
4 668
R
Hästmänniskan Hejsan alla! Bukefalos forum har varit mycket till hjälp i mina undersökningar, fast kände ändå att jag var tvungen att bli medlem...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 944
Senast: Casacha
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 804
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Dreglar din katt?
Tillbaka
Upp