Trackaserier

Sv: Trackaserier

mkt trådkapning sry TS

Men iaf jag använder inte spö

Jag tror inte alls att det handlar om avundsjuka!

Jag tror att det är bristande social kompetens hos många som kanske också har svårt med detta i verkliga livet. Eller så blir folk irriterade när någon uppenbart ljuger, det är t ex inte realistiskt om en 13-åring påstår sig äga Briar.

Jag har hållit på med hästar till och från i 35 år och det är väldigt sällan jag sett avundsjuka över huvud taget. Det jag däremot sett är en massa människor som tror sig veta bäst och mest och att deras sätt är det absolut enda rätta!

Det jag däremot sett är en massa människor som tror sig veta bäst och mest och att deras sätt är det absolut enda rätta!

Precis så tror jag det är också, sådant som man även träffar på ganska ofta. Men visst finns det avundssjuka också, har träffat på det vid enstaka tillfällen också.

Jag har också stött på avundsjuka, men knappast sen jag var tonåring, och det var ju inte igår:angel:

Min uppfattning är att det oftast är en eller ett fåtal personer som är tongivande, och så är de omgivna av andra som så förtvivlat gärna vill tillhöra gänget att de i princip håller med om allt, hur galet det än är.

precis, men sedan finns det okså några stycken som har bra kunskap som folk ser upp till (HH & PL t.ex) som inte behöver tillhöra "bukemaffian" för att göra sin röst hörd..

så kunskap går före stor käft ;) även fast det finns betydligt fler med stor käft känns det som :p

i slutändan är ändå detta forum en stor källa till kunskap, utan buke tror jag att långt många fler privathästar skulle gå utan bra foderstat, rätt sadel och kanske ha problem med träningen, för när någon väl har ett problem så kommer dom tillslut fram till en bra lösning med hjälp av många hjälpsamma själar här på buke, och alla kanske känner som jag, att det är lättare att fråga efter hjälp bakom skärmen än att trava fram till nån hästägare i stallet och fråga ;)

Visst! Bukefalos är ett ställe där man kan ställa frågor och få både bra och mindre bra svar.

Om man skulle följa precis allt till punkt och pricka om vad folk kommenterar om en bild tex. hur skulle det se ut i verkligheten? Inte speciellt bra kanske alla gånger. :smirk:

det fattar du väl att jag inte man att man ska följa ALLA svar på en och samma gång, men man får ofta riktigt bra vägledning här, och om några rekommenderar professionell hjälp så gör de flesta så..

men om du tycker att detta forum bara är skit och att ALLA svar bara är skit, vad glör du här? för det lär varken vara att du vill ha hjälp (för uppenbarligen får du inte bra svar här) och inte lär du vilja hjälpa (för med din inställning kommer du inte att ge bra svar heller antar jag)

det fattar du väl att jag inte man att man ska följa ALLA svar på en och samma gång, men man får ofta riktigt bra vägledning här, och om några rekommenderar professionell hjälp så gör de flesta så..

men om du tycker att detta forum bara är skit och att ALLA svar bara är skit, vad glör du här? för det lär varken vara att du vill ha hjälp (för uppenbarligen får du inte bra svar här) och inte lär du vilja hjälpa (för med din inställning kommer du inte att ge bra svar heller antar jag)

Oj vad vi ryter i.. :angel:

"Det fattar du väl" att jag inte menar att alla svar är dåliga men i ett forum där man tex. visar upp en bild på där man rider sin häst och 10 stycken tycker att man rider si och så och att man borde göra dittan och dattan och 15 andra tycker att det ser bra ut och att det som de 10 andra säger är helt galet, då ska man ju inte ta efter både det ena och det andra. :o

KL

Jag tycker nog att om man lägger ut en bild på gnägg och frågar folk vad dom tycker om den, så ska TS även kunna ta kritik..
Så objektiv måste man ju ändå vara..

I övrigt så kan man faktist se att vissa användare kontinuerligt vill provocera.
Många ljuger rakt av i sina inlägg. Ger helt vansinniga råd..
Andra..t.ex. kan säga nåt i stil med att "nu rider jag min två-åring i dom diciplinerna..hejochhå"
Klart att en sådan blir påhoppad.

Mycket vanligt att dom som är "mest uppåt väggarna" i galna inlägg, också är totalt anonyma i sin "profil"

AM

Förtydligar:
Hittat i ett inlägg.

Handlar om en ettåring..:eek:
"Han växer så det knakar och allt man "testar" honom på, är han väldigt tuff på. Han är löshoppad, tömkörd, longerad och riden på i samtliga gångarter"

Om en sådan blir "påhoppad" så intet kallar jag
dom reaktionerna för trakasserier..

AM

Klart att man inte behöver följa alla råd tokdårar ger en!

Men det är intressant att diskutera och få nya perspektiv på det man tror att man kan. Ibland inser man att man är riktigt kunnig inom vissa områden, och ibland inser man att man är helt galet ute. Då tycker jag att det tillhör god ton att be om ursäkt eller försöka se det komiska i det hela (själv har jag skrivit totalt fel stam i en fråga på avel eftersom jag begick misstaget att svara när jag kom hem från en blöt fest:rofl: Ingen hade rättat mig 12 timmar senare!)

Sen finns det ju dom som ger farliga råd, som en som hävdade att det gick att ge människomedicin till hästar:eek: Där måste man gå in och tala om att det är fel så att inte någon mindre kunnig går på det och skadar sin häst!

KL

Jag tycker nog att om man lägger ut en bild på gnägg och frågar folk vad dom tycker om den, så ska TS även kunna ta kritik..

Självklart ska man kunna det. Dock så har jag sett både i mina trådar och i andras trådat att kritiken den personen har fått ibland är väldigt överdriven och när TS förklarar sig så taggar de som tyckt si och så ihop sig och vägrar ge sig, trots att TS förklarar att det inte är så och ger en god förklaring till det.

Förtydligar:
Hittat i ett inlägg.

Handlar om en ettåring..:eek:
"Han växer så det knakar och allt man "testar" honom på, är han väldigt tuff på. Han är löshoppad, tömkörd, longerad och riden på i samtliga gångarter"

Om en sådan blir "påhoppad" så intet kallar jag
dom reaktionerna för trakasserier..

AM

Hoppas inte du menar min 2,5 åring.. som nu är 3 år ;)

Hoppas inte du menar min 2,5 åring.. som nu är 3 år ;)

En häst som är född 2005 är faktist knappt 1,5 år då denna kommentar las in 2006-11-15 :smirk:

Eller så har trådsvararen noll koll på vilket år hästen är född.

Till dom som undrar så handlade tråden om "hur det går för era
05 : or"
AM

den personen kanske glömde hur gammal hästen var :angel:

Det är garanterat avundsjuka. Någon har en finare häst, nyare transport, snyggare, dyrare utrustning. Det finns ju alltid någon som har en aning dyrare saker.

Och vissa små människor ska då börja leta fel och gömmer sig bakom ett nick när de skriver dumheter. Istället för att våga stå för sina åsikter.

Tonårsfasoner, osäkra människor som mår bättre av att trampa på andra för att själva må bättre.

allt det jag skriver skulle jag lugnt kunna säga öga mot öga med den personen oxå vilket jag tror att dom flesta gör :p

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag började läsa Bukefalos-trådar regelbundet när jag var typ 8 år gammal. Det var år 2005. Sedan dess har jag varit en hängiven läsare...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
7 287
Senast: cili
·
Hundhälsa För att göra en lång historia kort. Valpen har klåda sen 6 veckor tillbaka (han är 17v idag). Först trodde vi att det var foderallergi...
Svar
14
· Visningar
1 668
Senast: dpmatte
·
Övr. Hund Sådär, nu har The Black Destructor känd mental status. Inga jätteöverraskningar, dock lite förvånad över planering/bedömning vid ett par...
Svar
2
· Visningar
1 114
  • Låst
Hundhälsa Ni som hängt med vet att jag febrilt försökt ta reda på VAD som felas Utter, som inte varit sig själv sen i december, utan haft...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
21 472
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30