TR frågor

carambawinnie

Trådstartare
Suttit och lusläst TR och hittat lite jag som jag blir fundersam på:

*står i mom 224 att Lössvans är förbjudet.... Antar att det är just lös svans, inte att man måste fläta den???

* Mom 221: Står att dom tre främsta bör sitta till häst men resten SKALL komma utan häst på prisutdelningen, alltså blir man 4:a så får man ej rida in på prisutdelningen med häst på en regional tävling?

Varit ifrån tävlande ett tag... därav mina frågor, vill ju ej göra fel....

Sv: TR frågor

Ja, du får fläta men inte ha lössvans (utan dispens).

På lok/reg tävling är det tre placerade till häst resten till fots.

Sv: TR frågor

Alltså får man inte skippa flätande av svansen?? Det måste vara nått nytt, trodde inte man va tvungen att fläta den...

Liknande trådar

Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 708
Senast: Habina
·
Dressyr Säg att jag har ett kallblod med mycket man, som jag vill tävla i dressyr. Jag hade för mig att knoppar var ett måste, och kikade på tr...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 628
Senast: kryddelydd
·
Dressyr Är nybakad dressyrhäst ägare och i min box står nu en herre på 170+, en riktig gentleman som älskar att arbeta och trivs bra med det vi...
2
Svar
23
· Visningar
4 563
Senast: mackan
·
Dressyr På tävlingen idag fick en ryttare tillåtelse av ÖD att starta i ett träns med typ denna nosgrimman men med detta blinget på nosgrimman...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
16 068
Senast: settis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈