Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
LDR är enligt min uppfattning en typ av hyperflexion?
LDR är enligt min uppfattning en typ av hyperflexion?
Varför måste man undersöka just AvGs hästar? Som sagt, regler måste gälla alla för att fungera.
Metoden är väldigt uppenbart olämplig och bevisbördan borde ligga hos Anky, Sjef och co. Dom ska kunna garantera hästarnas välbefinnande.
Om något som av forskare och experter på området är fastslaget som LDR/rollkur/hyperflexion bevisas vara fullständigt oetiskt att utsätta hästar för får Anky och co helt enkelt bevisa att deras metod skiljer sig, hur den gör det, och att den är bättre och är etiskt försvarbar. Av diverse filmer och framridningar att döma så är den inte det.
Hyperflexion - överböjning. Allt är ju relativt, men min erfarenhet är att när man beskriver en form på sättet du gör - låg, djup(?) och rund så är hästen överböjd. Nästan per automatik faktiskt, när den är låg, djup och rund i formen på samma gång. Ingen naturlig form för en häst öht.
Båda Ankys hästar har gått 3 OS. bara det säger det mesta om hållbarheten.Metoden är väldigt uppenbart olämplig och bevisbördan borde ligga hos Anky, Sjef och co. Dom ska kunna garantera hästarnas välbefinnande.
Om något som av forskare och experter på området är fastslaget som LDR/rollkur/hyperflexion bevisas vara fullständigt oetiskt att utsätta hästar för får Anky och co helt enkelt bevisa att deras metod skiljer sig, hur den gör det, och att den är bättre och är etiskt försvarbar. Av diverse filmer och framridningar att döma så är den inte det.
Är det bara Anky o co som ska garantera sina hästars välbefinnande, komma med bevis??
Alla andra då?, slipper de?
Var finns bevisen att hästarna som rids obs LDR inte håller, är skadade mer?
Då kanske du ska ta en funderare på hur naturligt det är att ha en ryttare på ryggen för hästen?
Att rida LDR, lägga ner hästen ser jag som en nödvändighet för att sköta om skelett o muskelatur just för att man använder hästen onaturligt till ridning, ju mer samling, destu mer rundhet i nedläggningen, allt för att stretcha muskelatur som i sin tur även stretchar skelettet/rygg.
Och vilken form är naturlig?? När hästen går över tygeln o upp med huvudet o sänker ryggen så ryggkotorna dras ihop?
Båda Ankys hästar har gått 3 OS. bara det säger det mesta om hållbarheten.
Sen lever Bonfire än o även de tyska rollade hästarna är 25 år.
Allt kritik började när tyskarna blev av med tronen.
Jag anser inte att Toto har ser glad ut alls sen han blev klassiskt riden
En häst som tränas under missär kommer sen inte att visa ngn glädje bara för att formen blir en annan.
All kritik kom från Heuschmann som inte hade ngn ridskicklighet alls o drog därför slutsatsen att hästarna drogs till den formen.
Har du sett honom rida?
Om inte... så gör det!
om man kan lite om dressyr så vet man att hästarna inte kan röra sig på max om de hålls i.
[The Friesian] had a completely insensitive mouth and no reaction to the legs. I tried to get some reaction to the rein aids and then get his back up by using lateral movements.
En häst går inte bra tack vara sin ryttare utan TROTS sin ryttare. En häst kan alltid göra alla rörelser vi ber om bättre i frihet än under ryttare (om den vill), oavsett ryttarens skicklighet. Att tro något annat är idiotiskt.