Totilas egna buketråd

Sv: Totilas egna buketråd

Kan bara instämma. Hoppas att någon protesterar. Hästen må vara hur fantastisk som helst men det finns gränser....

Men den filmen är ju sen tidigare iår och nog sjutton är han bättre nu. Jag var väldigt imponerad över hur långt han kommit på tiden från denna videon och nu i Hagen.

KL*
Ni som undrar om banan. Politik ;) Det här är tyskland, ps äger hästen han är STOOOR och när stora människor har saker ihop så kommer det också fördelar ur detta ;)

Men i andra länder är ju totilas som vilken annan häst som helst.

Dina inlägg är alltid en ren befrielse att läsa bland alla antagande,gissande,spekulerande, tyckande..etc. Du är en klok, ung tjej och en bra förebild för många, både unga o gamla. :)

Dina inlägg är alltid en ren befrielse att läsa bland alla antagande,gissande,spekulerande, tyckande..etc. Du är en klok, ung tjej och en bra förebild för många, både unga o gamla. :)

Men ärligt talat så är väl tyckande, spekulerande och antaganden det enda vi andra (oftast) kan syssla med? Och varför är det så himla fel? Och om man är störd av det är det väl bara att låta bli att läsa ist för att förfasas över denna styggelse?

(Btw är din avatar alldeles ursnygg! Vad är det för häst:)?)

Och om man är störd av det är det väl bara att låta bli att läsa ist för att förfasas över denna styggelse?

Oftast låter jag bli faktiskt just eftersom jag tycker att det är rätt trist.

Hästen är en 11-årig Kwpn, valack. Riktigt fin om jag får säga det själv.:love:

Banan som Matthias red fram på var öppen för alla ryttare. Sen att inga andra red där har ju inte med saken att göra..

Ok, nu blir det lite olika besked. Kanske svårt att veta för oss som inte var där. Men jag antar att de hållit sig inom de regler som FEI anger för framridningsbanor. Om det du säger stämmer, kan jag förstå de andra ryttarna. Antar att det är ett massivt publikintresse för Totilas och mitt i det kan det bli lite svårt att koncentrera sig.

Det var ju inte så att det stod totilas bana där ;)
Men ryttarna som ville gå upp där och rida Blev tillsagda att banan bara var för
Honom.

Jag har rensat bort lite inlägg som var väl mycket utanför ämnet och dessutom mest bestod av tjafs. Ingen som vet nått nytt om Totilas och kan skriva om det i stället??

Senaste nytt om Toto är att han missar tyska OS-uttagningen. MAR har körtelfeber och ridförbud. Länk

Finns det något annat ekipage på denna nivån som haft så exceptionellt mycket anledningar att knappt komma till start till någon tävling?

Alltså, Kittel har väl startat Scandic väldigt lite också? En tanke som slog mig bara.

Alltså, Kittel har väl startat Scandic väldigt lite också? En tanke som slog mig bara.

Ja, Scandic har varit skadad under vinter/vår. Men först var det väl en planerad vila under hösten. Skillnaden med Toto är att de säger att de ska vara med och starta och sen ställer in för hälta/inte redo/nu sjuk ryttare. Det är förstås inget de kan styra över-men det känns som de har extremt mycket otur och köppar i hjulet hela tiden. Är kanske alla onda tankar från dressyrvärlden i samband med försäljningen som skapar dålig mojo:p.

Ja, men det är i princip samma sak? När väl hästen gått har den ju presterat. Eller har jag fel?

Scandic vann ju sin första start i år, det var ju bara i Rotterdams GP som han blev lite tossig? Dagen efter vann han ju GP Special.

KL

Om inte Totilas kommer till OS, och inte Parzival heller... helt plötsligt blir det vidöppet om medaljerna, både dem individuella och i lag! :eek: Wow!

Även om Toto kommer till start i OS (känns som 50/50) tycker jag nog allt att det är vidöppet om medaljerna. Finns en hel del ekipage som kan knocka bort honom. Bla Tinne och Patrick!

Scandic vann ju sin första start i år, det var ju bara i Rotterdams GP som han blev lite tossig? Dagen efter vann han ju GP Special.

KL

Om inte Totilas kommer till OS, och inte Parzival heller... helt plötsligt blir det vidöppet om medaljerna, både dem individuella och i lag! :eek: Wow!

Vill inte var taskig men visst vore det lite mer spännande!?:) Fast man vill ju inte att ngr hästar eller ryttare ska vara skadade...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka