Totilas egna buketråd

Sv: Totilas egna buketråd

Så jävla fult, det är verkligen allt för PS...
Och körtelfeber my ass, tror inte en sekund på det.
Känns ju allt utom rätt att bygga upp inför OS runt MAR & Totilas, usch.
Heja Damon Hill säger jag!!

Hah, återigen körtelfeber my ass!
Det måste sitta långt inne att erkänna att det faktiskt inte funkar som dom önskat...

Jag håller med... å efter OS får dom träna för Sjef Jansen så vi lär inte få se Totilas förrän Sjef fixat till dom.

Hur mkt förlorar Paul S´ i hingstens värde på detta?

Hade jag varit han hade jag ångrat ryttarvalet eller att man inte svalde stoltheten o tog hjälp av Gal eller Jensen direkt.

Nej jag tycker fortfarande ej att han rider den bra o sitter mest o briljerar/ nöter piff o puff på max.

Briljerar i piaff håller inte jag med om - i 8 fall av 10 går/tänker den ju bakåt = ska inte få några som helst poäng. Han har ju dessutom tappat ökningar etc mer & mer, det kommer alltid vara en fantastisk häst men det magiska med honom finns ju inte kvar.
Det är för hypat kring honom utan anledning numera, han är bättre än genomsnittet men nu är ju ex Damon Hill, Valegro mfl mycket roligare att titta på!

Magiken låg i att man ta mig tusan inte såg Gal som red med osynliga hjälper.

Jag såg bara den superambitiösa fantastiska hästen. Kentaur.

Nej, det är en elak körtelfeber...

Eurodressage

Det ligger ju väldigt nära till hands att det är nåt skumt med det, men å andra sidan har jag en dotter som fick körtelfeber och hon fick inte ens rida på flera månader, ännu mindre tävla. En hel termin gick bort, det går liksom inte att ta en ipren och rida ändå....det är inte halsfluss direkt.

Hade det varit en annan ryttare skulle jag inte ha tyckt det var ett dugg konstigt, men i detta fallet....visst kan man säkert fejka eller överdriva en diagnos kanske:confused:

*kl*

Inget nytt? Har själv haft körtelfeber och jag vart fullt frisk på rekordtid ungefär, jag låg däckad i 1,5 månad men fick börja rida igen efter tre om jag minns rätt. Och det var riktigt snabbt. En kusin till mig fick inte anstränga sig fysiskt på närmare ett år.

Så om han redan rider igen så kan det knappast vara körtelfeber ;) Men OM det nu var körtelfeber så måste jag säga att jag lider med honom. Jag blir matt bara av minnet.

KL
Är det inte rätt ovanligt att få körtelfeber i den åldern? De flesta brukar väl få det i tonåren när de har sin första flick- eller pojkvän. Det kallas ju för "the kissing disease". Själv fick jag det i sextonårsåldern. Var riktigt dålig i över en månad och svag ett bra tag efter. Har aldrig varit så sjuk som jag var då.

KL
Är det inte rätt ovanligt att få körtelfeber i den åldern? De flesta brukar väl få det i tonåren när de har sin första flick- eller pojkvän. Det kallas ju för "the kissing disease". Själv fick jag det i sextonårsåldern. Var riktigt dålig i över en månad och svag ett bra tag efter. Har aldrig varit så sjuk som jag var då.

Kanske bättre att ställa den frågan om åldern på ett "fråga-doktorn"-forum? :)

Äh, återigen: körtelfeber my ass. Tränar verkar han ju göra, några hästar hos Sjef & Anky läste jag nånstans. Jorå, passande sjukdomstid. Tror jag inte en meter på.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka