Total nybörjare.... Hjälp?

L

Lazzie

Hej!

Jag har aldrig ridit distans har hört så mycket bra om grenen att jag tänkte ge mig på ett försök....
Hästen jag har har heller aldrig gått ditansritt vad jag vet. Men hur som helst aldrig med mig på ryggen.
Jag hade tänkt att ge mig på Kinnekullsritten, en 3 el. 5 milare. Råd?
Hästen är i hyfsad kondition. Är väl inte super-duper men han fixar det är jag helst övertygad om. (men det är väl alla som inte har försökt? =).)
Nästa fråga har anm. tiden gått ut? Var anmäler man sig?
Börjar med dessa frågorna... men det kommer fler.

/L

Har inga råd eller hjälp att komma med men jag sitter i samma sits...jag vill veta allt om distans. Min häst har varit med men som din inte med mig på ryggen... :d

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 531
Senast: mars
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 281
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 297
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 995
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama