Total nybörjare.... Hjälp?

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Lazzie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 082
L

Lazzie

Hej!

Jag har aldrig ridit distans har hört så mycket bra om grenen att jag tänkte ge mig på ett försök....
Hästen jag har har heller aldrig gått ditansritt vad jag vet. Men hur som helst aldrig med mig på ryggen.
Jag hade tänkt att ge mig på Kinnekullsritten, en 3 el. 5 milare. Råd?
Hästen är i hyfsad kondition. Är väl inte super-duper men han fixar det är jag helst övertygad om. (men det är väl alla som inte har försökt? =).)
Nästa fråga har anm. tiden gått ut? Var anmäler man sig?
Börjar med dessa frågorna... men det kommer fler.

/L

Har inga råd eller hjälp att komma med men jag sitter i samma sits...jag vill veta allt om distans. Min häst har varit med men som din inte med mig på ryggen... :d

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 154
Senast: mars
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 636
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 350
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 569

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka