Tortillas/mjuka tacosbröd

Saeta

Trådstartare
På förpackningen står det att öppnad förpackning ska förvaras i kyl i 3 dagar.
Kan man äta dessa bröd idag, om dom öppnades i torsdags och legat i en försluten påse (dubbelpåse) i skafferiet?
Inget mögel och dom smakar och luktar som dom ska.

Är det fritt fram att äta dessa?
Hur förvarar ni såna bröd? Har ni dom i kylen?
 
Sv: Tortillas/mjuka tacosbröd

Så länge det är omögligt och luktar och smakar bra kan jag äta. Största problemet med tortillas är att de kan bli hårda men är påsen ordentligt försluten brukar det vara lugnt.

Jag lägger överblivna tortillas i en brödpåse, försluter med en påsklämma och lägger i den vanliga brödförvaringen. Inte i kylen.
 
Sv: Tortillas/mjuka tacosbröd

Jag hade absolut ätit dem! Brukar ha dem i skafferiet tills tacoköttfärsen är slut. Finns de då bröd över brukar de stoppas i frysen och tas fram vid lämpligt tillfälle, tinar supersnabbt.
 
Sv: Tortillas/mjuka tacosbröd

Ja, de går säkert att äta om de luktar, smakar och ser okej ut. Det kan väl knappast hända så många hemska saker med bröd?
 
Sv: Tortillas/mjuka tacosbröd

Jag gör som du! Har nog ätit bröd som är en vecka gamla också.
Skulle lätt käka dom :)
 
Sv: Tortillas/mjuka tacosbröd

Tack för era svar :)
Jag stekte två bröd med ost mellan, haha så sjukt äckligt gott. Och dom luktade och smakade precis som vanligt. Undrar varför man ska ha dom i kylen? Har inte hört att man ska ha bröd i kylen förr :p
 
Sv: Tortillas/mjuka tacosbröd

Har faktiskt aldrig läst på förpackningen :o.. Trodde dom hade evighetshållbarhet typ. Käkade ett igår som nog legat en månad, lite hårt var det men på med lite vatten och in i micron.. Jag lever än :D
 
Sv: Tortillas/mjuka tacosbröd

Hahah xD Men nog verkar det som att dom har evighetshållbarhet ;P
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 971
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 362
Senast: Fibusen
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 395
Samhälle Lämna in din äldre anhöriga när du ska till frisören eller vill ha egentid. Jag kan inte bestämma mig för om jag tycker att idéen är...
2
Svar
22
· Visningar
1 676
Senast: honung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp