Fibusen
Trådstartare
Ska ev iväg med min skrutt i slutet av denna vecka,och antar att han kommer vara lite "stissig" när vi kommer fram! Han är även lite svårlastad i vanlig grimma,eller svår och svår,men så fort repgrimman sitter på så hoppar han på av sig självt nästan. Utan repgrimman så ska det testas att backa ut flera gånger,med repgrimma så räcker det med ett lätt tryck så går han in igen,vill inte kämpa och hålla emot som en galning i vanlig grimma,då jag tror vi bara hamnar i en ond cirkel då han tillslut kommer köra upp huvudet och kasta sig ut.
Likaså när man kommer fram så känns det tryggt med repgrimman på att hålla han i.
Nu funderar jag på om man kan ha repgrimman på under en vanlig grimma? Att man såklart binder upp i vanliga grimman,men leder han i repgrimman både i och ur transporten.
Finns inget som jag vet att han kan fastna i,men en häst är ju alltid en häst,så vad som helst kan ju hända. Ska köra i kanske 40 min och har kamera i transporten.
Finns ju dom som kör med träns under grimman,då borde det väll funka med repgrimman också?
Har verkligen beslutsångest!
Likaså när man kommer fram så känns det tryggt med repgrimman på att hålla han i.
Nu funderar jag på om man kan ha repgrimman på under en vanlig grimma? Att man såklart binder upp i vanliga grimman,men leder han i repgrimman både i och ur transporten.
Finns inget som jag vet att han kan fastna i,men en häst är ju alltid en häst,så vad som helst kan ju hända. Ska köra i kanske 40 min och har kamera i transporten.
Finns ju dom som kör med träns under grimman,då borde det väll funka med repgrimman också?
Har verkligen beslutsångest!