Torra fläcker igen....suck..!!

S

Sudd

Köpte en ny westernsadel förra året för att pollen hade växt ur den andra och fick torra fläckar på varje sida om manken. Köpte då en sadel som var liite stor som jag har paddat upp så den har passat bra, extrapaddningen har jag tagit bort. Och idag såg jag till min förvåning när jag ridit på lite och hästen var rätt svettig att han har torra fläckar igen..Vansinnigt tråkigt. !
Vad kan det bero på, tycker själv att sadeln måste trycka någon annanstans mer eftersom han får torra fläckar där.
Han verkar inte ett dugg besvärad av sadeln och går rätt bra i ridningen. Eller är det jag som stressar upp för mycket runt detta, det kanske inte gör så mycket med fläckarna..?!?!?!?

Kanske växt ur ytterligare en sadel? Inte helt ovanligt. :smirk:

Ja, det kan väl vara så. Men jag tycker den ligger så himla bra ändå..jag blir alldeles snurrig av det här. En kille som kan lite mer än jag har tittat på den och han tycker den ligger bra, har klämt o kännt överallt och både han o jag tycker den ligger bra.
Fler förslag på vad det kan vara.?

Vuxit ur den är nog en ganska skarp gissning. Min lille kille väste ur sin nya westernsadel på fyra månader. Men det är väl så, man köper en som är lite stor och så växer de enormt bara för att musklerna får plats och så är det stora sadeln inte längre stor.

Ta ut auktoriserad sadelutprovare. Det är viktigt med en bra sadel som passar. Inget vi amatörer ska ge oss på.

Vet att jag är tjatig och enkelspårig, men problemet kanske går att lösa med en bomlös westernsadel? Det är ju inte så kul att behöva köpa ny sadel stup i kvarten, dessutom gå och oroa sig för att den man har inte passar...

Ja, men finns det såna bra westernsadlar då.
hur funkar en sån egentligen, berätta gärna lite mer.

Liknande trådar

Western Har köpt en Classic Equine ESP pad. Har provat den några gånger och den ligger jättebra på hästen. Men när jag ridit och han blivit...
Svar
2
· Visningar
926
Senast: sthu
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 682
Senast: Karminnie
·
Utrustning Då var jag igång igen, har en fråga till er Bukefalister. Jag åkte och fick en sadel utprovad fredag för 2 v sen. På dessa dagar...
Svar
12
· Visningar
1 674
Senast: ZaNdRoRiA
·
Utrustning Jag skulle jättegärna vilja höra vad ni tror om den här situationen: Tog en nordis på foder förra hösten. Han hade ridits i en bomlös...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 978
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18