Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Byta schampo känns ju som en bra första åtgärd, börjar där och ser vad som händer. Använder Vo5 nu, hade tidigare Syos men det kliade bara. Får ta mig till apoteket och se vad de harTror du att du blivit torr pga klimatet eller liknande så kan du som första åtgärd testa att byta till ett schampo/balsam för just det, apoteket har och även Head&Shoulder ett för just torr hårbotten. Finns en gel (apoteket) som man också kan smörja i som inte gör håret fett. Och så kan man sova med olja i hårbotten då och då
Även äta mer fett (såsom omega 3) eller annat liknande ska kunna hjälpa har jag hört.
Sedan kan vissa hårprodukter torka ut hårbotten också så kan vara bra att se över vad man har i håret/hur ofta man tvättar det. Beror det på andra faktorer som eksem eller liknande har jag dock ingen aning!
Kliar det bara för att det är torrt finns det en bra gel från aco, vit liten flaska med röd kork.
Det finns något på apoteket som man smörjer in hårbotten med. Det ser klenigt ut först men sen går det in i hårbotten och håret ser torrt o fint ut ändå. Har använt till dottern som har problem med torr hy, även då i hårbotten. Special care, hårbottengelé.Vad kan man göra åt det?
Har ni någon mirakelkur eller något annat bra tips?
Kan man rent av smörja med något? Vad i så fall?
Tyvärr är det visst silikon i Moroccanoils produkter men de är fria från SLS och parabener.Jag hade head and shoulders i många år pga kli i hårbotten, nån frisör sa då att det är pga märket som det kliar, att hårbotten på något sätt blir beroende och att man därför fortsätter använda det. Så slutade, bytte till maroccon oil shampo och balsam, först "repair" några månader och nu "mousturising"(stavas?? Återfuktande på svenska). Kliade sjuuuukt mkt första två tre veckorna men nu är det i princip borta. Marocconoil är utan silikoner och parabener, som ofta finns i billigt shampo. Så jag tror på att satsa på ett lite dyrare shampo och balsam utam silikoner och parabener! Hade diverse krämer i hårbotten förr, åt till och med allergimedicin för att det kliade så men ja, allt är i princip borta
Testa dra ut det till en gång i veckan under sommarsemestern? Man kan ju duscha utan att hälla schampo i håret.Många bra tips här nu, det tackar jag för
Tvättar håret var tredje till var fjärde dag, om jag inte gör något så håret blir skitigt fortare då. Har märkt att det kliar mer ett par dagar efter tvätt.
Ska testa detTesta dra ut det till en gång i veckan under sommarsemestern? Man kan ju duscha utan att hälla schampo i håret.