Tornesch 1042

C

CeciliaAndersen

Nån här som har en Tornesch avkomma?
Nån som vet om han ger stora eller små avkommor?
Han är ju ganska liten själv, 163 cm.

Sv: Tornesch 1042

Mitt sto är dräktig med Tornesch och jag har sett en del avkommor till honom, de har varit i "normalstorlek", så jag tror inte att han lämnar speciellt smått, men inte stort heller. Stona som varit mödrar till de jag har sett har varit 163-167 cm.
Här är lite mankhöjder på hans släktingar fadern Lux Z 168 cm, farfar Lord Calando 168 cm, farmor Apocalypte Z 171 cm, morfar Libero H 166 cm, fffar Lord 168 cm, ffmor Perra 170 cm, fmfar Ahorn Z 172 cm,mffar Landgraf I 165 cm, mfmor Oktav 167 cm, mmfar Caletto I 174 cm, mmmor Kessy 163 cm. Modern Inerta och mormodern hittar jag inte mankhöjden på.

har inte sett ngn i verkligheten men på bild, o dom ser fina ut! verkar ha gjort mkt bra ifrån sig på 3-årstestet...funderar på att betäcka m honom nästa år!:)

avkommorna har vart runt 164-167 cm!

Jag var och provred en häst och den ägaren hade ett föl efter Tornesch, som var till salu, men pappa sa nej ;)
Det fölet var enormt, iofs var mamman ca 170 men ändå.

Nypon har en avkomma efter honom. Han är inte så jättestor. tror att dom brukar ligga runt som fnurre sa 1.64-1.67

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 059
Senast: iNHALE
·
Hemmet Behöver tips på var jag hittar rött porslin. Sån julig röd färg så ingen blek eller åt det rosa/orange hållet. Vill ha små tallrikar a...
Svar
7
· Visningar
734
Senast: Åsa A
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka