Finns det tvättmaskiner som inte är tunga som as![]()
Ja, jag har en Elektro Helios som tar 6 kg, frontmatad. Den går lätt att flytta på men nu står torktumlaren ovanpå så det blir lite svårare. Dock tar en vanlig tvätt med förtvätt typ 5 timmar...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns det tvättmaskiner som inte är tunga som as![]()
Någon som har tips på bra toppmatad tvättmaskin? Måste vara smal. Ska flytta till ny lägenhet och tänkte köpa tvättmaskin för första gången.
Vad ska man tänka på när man köper tvättmaskin?
Är helt nybörjare på detta
Alltså, detta med tung..
I lägenheten i Uppsala hade jag tvättmaskinen i köket. Drog fram den när jag skulle tvätta - annars stod den under bänken.
Den rullade fint på sina hjul.
Är det av platsskäl den ska vara toppmatad? Jag hade det när jag bodde i USA och min erfarenhet är att de tvättar oerhört mycket sämre än frontmatade maskiner. Tvätten åker liksom bara runt. Hårt smutsad tvätt blev inte ren alls, oavsett om man hade mycket eller lite i maskinen.
nej.Hjul på en tvättmaskin? Den rullade inte runt i köket vid tvättning då?![]()
Man kan ta loss den på min också men man kommer inte ner med en diskborste i behållarna på min.. Men man kanske kan hälla ner något "lätt frätande" som tar bort alla tvättmedelsrester utan att skrubba. Eller sköljmedelsfacket som blir värst hos mig.På min maskin kan man ta loss hela tvättmedelsinsatsen i locket och det är mycket lättare att göra ren den då. Jag diskar den först och häller sedan i Virkon som får verka ett tag, då blir den så fräsch den kan bli. Ser också till att köra maskinen på 60 el 90 med jämna mellanrum.
Man kan ta loss den på min också men man kommer inte ner med en diskborste i behållarna på min.. Men man kanske kan hälla ner något "lätt frätande" som tar bort alla tvättmedelsrester utan att skrubba. Eller sköljmedelsfacket som blir värst hos mig.
Tack, det ska jag prova=)Det du vill ha är Virkon. Häll först i kokande vatten (lite diskmedel i facken först) och skaka runt. Skölj och ha sedan i Virkonlösningen och låt den verka. Det fick bort det värsta kletet i min och den blev riktigt fräsch.