Tönt-tråden allan.

Och_Aye

Trådstartare
Hjälp mig. Det är dags för tillökning i familjen, liten valp anländer om cirkus 2 månader om allt går som det ska.

Tala om för mig att min ögonsten här hemma inte kommer att må dåligt över en ny familjemedlem! :o :p
Jag har tid, intresse, möjlighet och allt till två hundar men jag tycker verkligen synd om min pluffe här hemma som ska behöva dela med sig av mig till en knodd!

Det är säkert bara jag i hela världen som fungerar så. Jag får dåligt samvete av att duka till familjen med olika bestick för att jag tycker synd om den som får udda bestick. :o

Jag blir alldeles ledsen när jag tänker på att min skrutt ska behöva leva med att jag ibland tar ut en annan hund och inte honom!

Sv: Tönt-tråden allan.

Äsch! Det blir väl jättekul att vovven får en ny kompis! Tänk vad kul dom kommer att ha ihop :)

Ja, visst blir det?
Någon han kan tackla, slänga sig på, trampa på och bita i. Myyys. :D
Borde ju dessutom bli kul för honom med en morgonpigg vildbas istället för en trött gammel njuffe att röja med!

Han kommer säkert tycka det är jätte roligt med en kompis :D
Jag var orolig att min hund skulle bli lite nere när jag skaffade min andra hund eftersom vi var (är) väldigt tighta.
Hursomhelst så blev det tvärtom vad jag hade inbillat mig, de blev som ler och långhalm på en gång och det dröjde inte många dagar innan de låg och sov tätt tillsammans, busade så de höll på att riva lägenheten osv.
Det kommer gå bra ska du se :)

Näää, du är INTE ensam jag är där jag med. Fast jag ska inte få min förens i mitten på Maj. Jag är oxå super orolig för att dela min tid mellan två hundar framförallt i början. Hur kommer den andra att bli, med inkallngiar, ensamhetsträning osv. Kommer den vuxna att lära den lilla alla ovanor. Ja listan kan göras MYCKET MYCKET lång. Det jag kommit fram till är att det inte är någon ide att oroa sig förens jag har nått att oroa mig för och ta tag i det då. För jag kan ändå inte göra nått åt det nu. Och jag tror verkligen att den vuxna hunden kommer att älska valpen när den väl accepterat den som en familje- medlem. :bump:

Åhh, men sånt där är jag inte orolig för!

Jag tycker bara uppriktigt synd om min pärla som ska behöva se när jag tar ut min valp och han inte får följa med, liksom. :o

Egentligen kanske han kommer tänka: "Åååh äntligen nån som kan ta ut och rasta matte och gå på promenad med henne ibland så jag slipper ta allting själv." :D

Min kompis hade lite samma tänk. Hennes hund som snart är fyra år blommade upp jättemycket när hon fick en valp att leka med. Trots att tiden med matte blev "mindre", eller snarare att matte är iväg med valpen ibland, så är hunden mycket mer livlig och lekig nu när hon har en valp att busa med. :)

Haha, jag är jättenöjd sålänge min pojk INTE blir livligare nu än innan, då kommer jag att få hjärnblödning, gråstarr och till slut hjärtattack. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 917
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 393
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte... 2 3
Svar
41
· Visningar
8 452
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag... 2 3
Svar
57
· Visningar
7 829

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka