Tonårsbarn

H

hjortron

Min fjortonåring har fått en ny kompis via nätet som hon nu vill ska komma till oss en helg. Jag är inte pigg på det känner varken flickan eller hennes familj.
Var nu in på en ungdomssida och läste lite, där ungarna själv fått fylla i grejer som de skickar runt. Där kom det fram att denna tjej varit full ett antal gånger, tagit andra droger mm . Det kan väl hända att hon bara skriver det men för mig räcker det att hon tycker det är tufft. Hur gör jag nu för att på ett smidigt sätt avstyra det hela, vill inte att min tjej ska komma in i detta.Nu är det så att dottern och jag blev ordentligt ovänner så jag sa (mitt dumma nöt) att hon kunde flytta till sin pappa. Jag känner mig lite desperat
 
Sv: Tonårsbarn

Jag har faktiskt inget svar på frågan, men jag har också en fjortonåring dotter så du har mitt fulla medlidande. Min dotter får mig också att skrika de mest dumma saker!


Ett litet råd dock, om den här kompisen ska komma så får du sätta upp dina regler. Att de ska vara inne klockan 22 eller nåt sånt!
 
Sv: Tonårsbarn

Om hon ska komma till er, så är väl det bara bra? Då får du ju träffa henne, och kan bilda dej en uppfattning om vad det är för en tjej. Du kommer ju ändå inte att kunna styra över vilka kompisar din dotter skaffar sig, framöver.
Försöker man styra över det, så blir det bara mer hemlighetsmakeri och "ljugande" enligt min erfarenhet (har en dotter på 15 och en på snart 14 år).
Nu vill hon ju komma och hälsa på hos er, och då kan du lära känna henne, och får även en anledning att ringa och prata lite med hennes föräldrar.
Det kan ju vara en trevlig tjej, även om hon skrivit på ett internet-forum att hon varit full m.m.
Man är väldigt förvirrad, och inte särskilt vuxen, när man är 14 år. Du kan ju tänka som så, att din trevliga dotter kanske kan vara ett föredöme och ett stöd åt den andra tjejen, istället?
 
Sv: Tonårsbarn

Min fjortonåring har fått en ny kompis via nätet som hon nu vill ska komma till oss en helg. Jag är inte pigg på det känner varken flickan eller hennes familj.

Har två tonårsbarn själv, som båda fått vänner via nätet. De har båda fått besök av varsin nätkompis och det var inga konstigheter med dessa ungdomar.

Pojkens kompis var en sk tuff pojke, men efter att blivit upplyst om tider, att man inte röker inomhus etc. så var han hur behändig som helst.

I båda fallen har jag som mamma pratat med nätkompisarnas mamma innan de kommit hit.

Tycker det faktum att man inte känner barn eller förälder innan besök (svårt att lära känna dem om man inte ens träffar dem...) spelar någon roll.

De flesta av mina barns kompisar irl känner jag ju inte innan de kommer på besök liksom..
 

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 674
Senast: Habina
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 215
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
4 013
Senast: Red_Chili
·
Övr. Barn För bara några dagar sedan ringde socialen och berättade att de fått in orosanmälan för vår dotter. Dels tror jag det handlade om att...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
20 671
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stötdämpning -sits
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp