Tommy Arvidsson's RopingVideo

F

fancyfree

Är den bra/lärorik? Det lilla jag har sett på trailern såg intressant ut iaf.
Funderar på o köpa den :d

Sv: Tommy Arvidsson's RopingVideo

Jag har sett den ett par gånger och kan se den ett par gånger igen.
Han förklarar väldigt bra och det är en bra grund,,,tycker jag,,,om man vill börja roping.

Jag har Tommys video och tycker den är väldigt bra!
Jag rekomenderar den, speciellt om man har intresse och vill lära sig kasta eller bli bättre! :):D

Swing it!

Mvh Malin!

Jag har iofs inte ens rört ett lasso. Eller jo en gång, det gick ju sådär :rofl:
Intresse har jag absolut. Är den bra för nybörjare?

Ja..den är bra för nybörjare för han förklarar precis vad man ska göra,hur man ska göra det, varför,,,visar även hur man börjar med hästen, utrustning osv osv.

Kanon, dvdn är på väg! :banana:

jag har den den e bra fast jag ropar inte, inte nu iallafall men bra att ha i samlingen .
Värd att köpa.

Jo, precis. Jag ropar ju som sagt inte heller. Men efter tittat på den filmen kanske jag blir mer sugen på att satsa på just det ;)

Verkar som om ropingen är på uppgång, jag blev själv smått förälskad i TA på HC bara för att han kastade så bra, beställde filmen direkt när jag kom hem, fick den på tre dar men har skam att säga inte sett den än!
Tycker roping verkar jättekul och roligt var det att se alla duktiga tjejer!
Så i väntan på att hitta en ropingclinic så får jag se och lära här hemma!!!!BTW så köpte jag en lasso med på HC!!!! Bara att sätta igång!!!

En till som diggar roping ;) Själv kommer jag slänga mig framför tvn direkt när den kommer :banana:

Tyvär så missade jag det på chappen, men har ju sett det förut. Funderar på att köpa ett lasso också och börja öva. Men jag bor ju mitt i stan. Skulle nog få mycket publik om jag gick ut på gårn :rofl:

Har inte häst än heller, har du någon aning om man kan testa på roping någonstans där dom även lånar ut hästar?!

Lasson var nästan det första som inhandlades här hemma när jag gjorde övergången till western ;).
Nu hänger 2 st här hemma och visst händer det att man svingar lite då och då.
Dock är sonen min bra mycket bättre...han är en naturbegåvning och vem vet...en ny TA kanske i framtiden :D
TA är hans idol i alla fall......

Grabben min kollade på Tommys film 1 gång....sen satt svingen, kastet och slacken som smäck...helt otroligt :D

Åhhh, hoppas att det funkar på gammal tant också!!!!

Ikväll ska kompisen och jag festa till med god mat, vin och Ropingfilm!!!!

Blir säkert några trevande försök med lasson också, den hänger parkead på vardagsrumsväggen nu.....

Rapport följer!!

En till som diggar roping ;) Själv kommer jag slänga mig framför tvn direkt när den kommer :banana:

Tyvär så missade jag det på chappen, men har ju sett det förut. Funderar på att köpa ett lasso också och börja öva. Men jag bor ju mitt i stan. Skulle nog få mycket publik om jag gick ut på gårn :rofl:

Har inte häst än heller, har du någon aning om man kan testa på roping någonstans där dom även lånar ut hästar?!

Det är ju as bra om du bor mitt i stan :rofl: Då får du fler intresserade ;) Du slipper öva ensam, jag bor på landet men när jag står och kastar kommer en och annan av ren nyfikenhet och vill testa... Sedan får du träna att just bara få focus på kalven eller det du kastar på :) När jag kastar lasso är det det enda som finns just för stunden :D

Bor du långt ifrån Kinna??

Haha det törs jag inte, får passa på o öva på praktikplatsen sen :p

Mjo det är väl en 30 mil, dårå? :D

OJ :crazy: 30mil....

För mig tar det runt 50min dit... Men det är det värt :) Det är ju Roping träning där! Hoppas du hittar någonstans där du kan komma igång och öva :D

Lyckat till!
mvh Malin! :D

Jaa det hoppas jag också, ser inte så ljust ut dock..

Jag fick hem den idag efter en lååång väntan efter en beställning, har inte hunnit se den än men det kommer jag ägna mycket tid åt imorgon! :d Sen bär det av till stallet för träning.

Nice, hoppas min kommer snart, väntat i 5 långa dagar :p

Berätta vad tyckte sen :D

Liknande trådar

Hundhälsa Har haft många valpar men aldrig någon som haltat peppar peppar. Har nu en tio veckors jaktlabbe. Hon lekte med storasyrran, båda...
Svar
18
· Visningar
1 359
Senast: DeCloe
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 676
Senast: Roheryn
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 605
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka