Ella-82

Trådstartare
Jag vill köpa ett par nya tömmar, ett par lite finare. Det kan ju vara bra att ha två par när man tävlar, ifall det regnar eller om det ena går sönder.

Men var finns det fina tömmar till ett inte allt för dyrt pris? Hur långa o hur tjocka/breda skall de vara? Jag har inte så stor hand, har oftast small i handskar. Snälla hjälp mig!

Sv: Tömmar

För tjejjer är de väl 18 mm tjocklek som gäller.. Längden beror väl på vilken typ av vagn man kör osv..

Anna-Carin

Tärnsjö har jätte fina tömmar, 18 mm breda och 3 mm tjocka (som jag tycker är lagom om dom ska användas av små händer till dressyr, i maraton vill jag nog ha lite kraftigare) för 1680:- Sen vet ju inte jag vad du tycker är för dyrt...

Jag vill köpa ett par nya tömmar, ett par lite finare. Det kan ju vara bra att ha två par när man tävlar, ifall det regnar eller om det ena går sönder.

Men var finns det fina tömmar till ett inte allt för dyrt pris? Hur långa o hur tjocka/breda skall de vara? Jag har inte så stor hand, har oftast small i handskar. Snälla hjälp mig!

Titta in på selar.se

Gunilla har fina smala lädertömmar till bra pris!!

Anna-Carin

Tärnsjö har jätte fina tömmar, 18 mm breda och 3 mm tjocka (som jag tycker är lagom om dom ska användas av små händer till dressyr, i maraton vill jag nog ha lite kraftigare) för 1680:- Sen vet ju inte jag vad du tycker är för dyrt...

Jag hade tänkt önska mig det av min pappa i födelsedagspresent/julklapp. Så det är han som bestämmer om det är för dyrt eller ej, (jag är bra på att tjata...). Men det hade varit kul att få ett par riktigt fina o mjuka! Skall kolla på tärnsjös hemsida.

Titta in på selar.se

Gunilla har fina smala lädertömmar till bra pris!!

Anna-Carin

Har kollat på selar.se, men jag vet inte om de såg så där mjuka ut, (svårt att "känna" på bild). Jag kan ju kontakta henne o fråga om kvaliten.

Hej Ella, jag har små händer och kör ponny, var uppe i Tärnsjö i somras och köpte ett par tömmar. De är 10m långa och 18mm breda. Passar en liten tjejhand som handsken... Gav 1430 för dom. Mitt råd är att köpa sådana, de har så bra kvalité att du kommer att ha dom lääänge. De blir bara snyggare och skönare ju äldre de blir. Lycka till!:bump:

Tack för tipset. Det lät ju toppen! Nu skall jag bara övertala pappa att köpa dem till mig. Vill ha, vill ha!

Var inne o kollade på hemsidan, men hittade inga såna tömmar där. Jag får ringa o fråga dom istället.

Nu har jag lyckats övertala pappa, nu skall jag bara hitta några jag vill ha.

Min tränare har ett par Van der Wiel tömmar som han kanske ska sälja, de är lite för korta för honom. Men jag kör ju ponny så det passar säkert mig bättre. Men vad kan dessa tömmar vara värda?

Ok! Har du klämt på ett par såna, sköna eller? Risken är att de inte är gjorda för damhänder eftersom han har köpt dom till sig själv. Men jag får väl prova dom o se.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 818
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 861
Senast: mamman
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 104
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 772

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka