Tömkörningsgjord från Börjes

P

piggis_83

Letar efter en tömkörningsgjord (med flera inspänningsalternativ) å upptäckte att Börjes hade en relativt billig (typ 800). Alltså inte den vanliga billiga dom har, utan en dyrare som hade 2 ringar på vadera sidan + de vanliga uppe på "ryggen".
Någon som har denna gjord o vad tkr ni om den?

Nja jag vet inte... kollade på dom från Tärnsjö uppe på Globen o dom låg väl på en 2700 nånting dom gjordarna. Den från Börjes e svenskt läder (fast inte samma kvalite som Tärnsjö) o e ju lite "enklare" i modellen, men det fanns ju iallafall 3 ringar på varje sida....
Nån mer?

Rekommenderar hellre chetakgjorden, som är en kopia av tärnsjös (ser likadan ut!) finns för 1000 kronor på EKOhallen samt Lillhästen i Stav. Den är suvreän och är alltså en kopia av Tärnsjös gjord, med 3 stående ringar per sida, svanskappa etc!

Ja, Chetakgjorden är faktiskt en av de finare jag sett. Själv prioriterar jag en ny sadel och har därför ej tänkt att lägga ut så mycket pengar på en tömkörningsgjord. Den är ju iofs inte särskilt dyr, men som sagt, sadeln kommer i första hand.

Själv tänkte jag då införskaffa den billiga (399:-) i neoprene från Hööks.

Rekommenderar också chetak gjorden. Är väldigt snarlik tärnsjöselarna och betydligt stadigare och har fler "fäst" möjligheter än Börjes "dyra" gjord. Finns på Ekohallen i Växjö och på Växjö ridsport i Växjö. Kostar typ 1/3 (runt 1000-1200kr)av vad en tärnsjösele kostar. Ligger ju bara 5 mil från Tingsryd, ta bussen (240 och sen 3:an)!

Okej då ska jag kolla in den gjorden. Billigare på Eko än Växjö ridsport va?
Och hallå, såå långt är det inte till Växjö ridsport så man behöver ta stadsbuss dit LATMASK :D :p

Menade till Ekohallen, samma buss som till samarkand (3:an):idea:! Nej till Växjö ridsport tar man ju taxi ;)!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612
Trädgård & Växter Såhär ser det ut hos mig just nu. Spaljén som först var så fin, med klematis, två klätterrosor och en ljuvlig akebia quinata ... är nu...
Svar
4
· Visningar
588
Senast: Hellhound
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
644
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka