Tömkörning?

• Körning
  • Trådstartare Trådstartare Tomaten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 791
T

Tomaten

Har funderat på att göra de me "min" häst, men jag vet inte vad jag behöver för grejer?
Några allmäna tips?
:bow:

Till tömkörning använder jag sele av något slag, ett träns med bortplockade tyglar och ett par tömmar. Har i nödfall tömkört med sadel också, men endast i nödfall och aldrig med mina egna hästar. Endast när annan hästägare så önskat.

Om du bara ska tömköra och inte senare köra in/köra hästen så räcker det med en longerjord tycker jag, fast bäst är ju att ha någon form av sele så att man har dubbla tömringar så att säga.

/Hippo

Tycker det är skit svårt hon bara flackar hit och dit.Har nu en duktig massör som hjälper mig .Vilken skillnad. :rofl: :rofl:

Liknande trådar

Trav Hej, drömmer om att äga en pensionerad varmblodstravare som skulle kunna agera som läromästare inom körning. Skulle vilja ha råd o tips...
Svar
1
· Visningar
460
Senast: CaisaCax
·
Kropp & Själ Hej. Funderar på om man skulle starta en go fund me eller liknade. Det är för en högst personlig sak men vet inte om det är rätt eller... 3 4 5
Svar
95
· Visningar
7 698
Senast: grodan21
·
Dressyr Sadelkoll hos oss igår och det var som tur var inga större grejer utan behövdes bara justeras lite i stoppningen och "fluffas till"... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 857
Hemmet Dokumentförstörare för hemmabruk - vad har ni för erfarenheter? Tips på nån prisvärd som ändå funkar bra, inte överhettar efter tre...
Svar
4
· Visningar
245
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Kattbilder #10