Tömköra par.

D

Dragonfruit_

I morgon ska jag testa att tömköra båda mina ston i par. Fast jag har ju inga par tömmar eller så. Får se om jag får ihop det. Nån som har nåt tips elle råd vid par tömkörning? Vet nån vårt det säljs bra & billiga parvagnar till shettisar, samt parselar? Nån gång ska jag väl sätta igång med det också.

Här var det dåligt med tips. Men jag vet ju ungefär hur man ska göra, men ska man fästa dom i varandra i selarna eller så?? Struntar i det i dag i alla fall.

Det här är bara lite amatörtips! :)
Sätta ihop dem i bröstorna, ungefär som stångkoppel dem kommer att ha när du kör dem i par senare.
Träna igångsättningar och halter, så att de är i takt.
Kommer inte på så mycket mer. :p
Angående utrustning så tipsar jag om Tyskland, det går att hitta mycket billigare vagnar där, och frakten är inte så fasligt dyr som man kan tro.
PM:a om du vill veta mer, ha lite tips på webadresser eller så. :)

Det gick bra att tömköra dom i par, trots att dom kan vara lite osams i bland.. Det var ju krångligt för mig, men jag fick ihop det. :)

Liknande trådar

Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 494
Senast: Tuggben
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 346
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Dotterns rethosta (utan förkylning) vill inte släppa. Det är framförallt nattetid det är jobbigt - hon får sova ett par timmar, bara...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
2 608
Senast: fejt
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 730
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama