Fortsätter i samma tråd: Dottern har nu hostat i över 8 veckor, tycktes bli bättre men har fått ny jobbig slemhosta igen.
Själv fick jag eländet för ett par veckor sedan, har aldrig hostat så i hela mitt liv. Fick andnöd vid två tillfällen; nån reflex i luftstrupen började stänga åt och jag fick knappt i mig luft. Dottern ringde ambulans men när de kom var jag bara hostig. Samma sak för en vecka sen - nu drog maken iväg mig till akuten, som inte gjorde mer än att hänvisa mig till vårdcentralen nästa dag.
Vårdcentralen tog prover, och skickade mig för lungröntgen. Röntgade i onsdags så får väl svar till veckan. Har fått Cocillana (som jag bara tar till natten) och inhalator med kortison. Tycker inte nåt hjälper. Igår inbillade jag mig att jag var liiite bättre men idag är det ett elände igen. Känns som om lungorna krympt till en kvarts storlek. Dottern har en inhalator som ska vara luftrörsvidgande, men vet inte om den hjälper heller.
Ingen av oss har astma, röker etc.
Vill bara gnälla av mig lite. Känns som om detta kommer att ta kål på mig.
Ja, jag borde ha tagit alla vaccin som erbjudits (jag är ju 60+ numera) men det är så dags nu att vara efterklok.
Nån annan som varit med om liknande? Och överlevt (ja, uppenbarligen...). Jag har aldrig varit med om nåt liknande i hela mitt liv. Och jag är icke rökare, i bra fysisk form etc etc. Blir normalt sett aldrig sjuk. Förrän nu. Vilken reality check.....