Tölt och pass

S

sgul

Har precis skaffat en islandshäst. Har ridit isis i ca fyra år, men har fortfarande inte fått riktigt kläm på hur man rider tölt. Hästen jag har köpt är en sk femgångare. Detta innebär att han även kan pass. Kan någon förklara för mig vilka hjälper man använder vid de olika momenten.

Tacksam för svar G

Sv: Tölt och pass

Ledsen att behöva skriva det men tyvärr sitter inte reglagen på samma ställe på alla hästar, hur man skall göra när det gäller de olika gångarteran beror ju mycket på var problemet sitter.

Nu verkar det mest som om du själv kan vara osäker, då är det en instruktör man kan rekommendera då det inte finns någon bra manual att skriva i erat fall.

Sv: Tölt och pass

Det är nog lättast att rådfråga en duktig instruktör som kan komma ut och hjälpa dig! Alla hästar är ju individer med olika problem och det hjälper kanske inte om jag sitter och säger hur jag gör på min häst när det inte kanske funkar på din häst!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 117
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 713
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 994
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka