Börjat leta aussie till nästa år men när jag läser här blir jag nästan avskräckt
Tikarna är trevligare än hanhundarna. Kommer dock aldrig att köpa Aussie igen, för det är skitsvårt att få tag i en bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Börjat leta aussie till nästa år men när jag läser här blir jag nästan avskräckt
Tikarna är trevligare än hanhundarna. Kommer dock aldrig att köpa Aussie igen, för det är skitsvårt att få tag i en bra.
Märkt att det verkar svårt, är en tik med målet att tävla bruksspår vi ska skaffa, men de uppfödare jag försökt kontakta verkar föga intresserade att svara tyvärr!
Nej dom har så mycket köpare att dom typ inte svarar när man mejlar, ringer osv. Skittråkigt, för dom klagar sen på att folk köper dåliga hundar.
Hundar som avlas för att arbeta kan sällan ställas ut framgångsrikt. Aussie är väl ett lysande exempel på det. Det går helt enkelt inte ha fokus på massor av olika saker samtidigt när man avlar, och så fort man prioriterar utseende så betyder det att man släpper på arbetsförmågan.
Aussie är ju i teorin den helt ultimata hunden, och jag skulle så gärna vilja ha en när vi flyttar till hus, men jag är som du avskräckt av letandet...Tikarna är trevligare än hanhundarna. Kommer dock aldrig att köpa Aussie igen, för det är skitsvårt att få tag i en bra.
Hoffen var inte så trevlig förr och det lever kvar hos vissa. Jag får ofta frågan om alla hoffar är så trevliga som mina och även om merparten är det numera så är det inte givet att alla är det. Skulle du vilja veta mer kan jag tipsa om linjer och uppfödare via PM.Tack för alla svar, trots att jag är långsam!
Korthårig collie kan absolut vara värt att kika på! Även beauceron. Jag har inte träffat så många av de raserna. Hoffe har jag varit inne på förr men de jag träffat har tyvärr inte varit särskilt trevliga.. Så vi får se om jag vågar mig på en sån. Är övertygad om att det finns bra hundar där också dock.
MAS har jag lagt på hyllan helt. Tollare kikar jag fortfarande på. Utställningsaussien är bortvald, eventuellt en bruksaussie om jag bestämmer mig för att satsa på en sporthund och en utställningshund. Tittar även på jaktgolden och andra sport-varianter från grupp 8.
Träffade min lydnadsinstruktör idag så nu är jag mer taggad på att börja träna med en riktig hund igen!
Mina två står till förfogande för de som tvivlar på att det finns riktigt trevliga aussiesBörjat leta aussie till nästa år men när jag läser här blir jag nästan avskräckt
Har inte helt gett upp rasenMina två står till förfogande för de som tvivlar på att det finns riktigt trevliga aussies
Bra! Det krävs noggranna köpare för att främja rasen. Min nästa kommer komma från Polen mest troligtHar inte helt gett upp rasen
Om du har nåt aussiekenneltips mot bruks så få du gärna skicka ett pm @Fisherling!