Tolk/Körning

H

Hammond

-> Är det någon som har testat på detta?
Alltså man åker skidor bakom hästen, man tolkar, medan man kör hästen :)

Det är jätte kul :)
Skulle vilja se bilder på vad ni använder för slags utrustning, alltså för slags sele på hästen (och dej själv för den delen)

Själv ska jag försöka fixa sånna bilder till nästa vecka :)

Sv: Tolk/Körning

Hihi de hörs att ni har snö kvar här har vi barmark så de blir knasigt :D

jag hade en kompis som tog bröstan på en sele å så draglinor å tömmar å så satte hon sig i PULKA :) å drog iväg gick hur bra som helst,men farligt tycker jag de såg ut som men ja ser fram emot dina bilder :)

japp det har jag ;)

vi spännde fasst en pulka osså ^^

Jag funderar på att testa något sådant nästa vinter.
Har ju minishettis så känns som att det är något under kontroll, men ska det var med pulka så får jag träna, han är livrädd för pulkor.

Jag funderar på att testa något sådant nästa vinter.
Har ju minishettis så känns som att det är något under kontroll, men ska det var med pulka så får jag träna, han är livrädd för pulkor.

hehe ja min var lite skeptisk i början...

En på skolan körde med sin stora travare osså med pulka å då gick det undan;)

Tolka är jättekul! :D

6860471.jpg

6860467.jpg

hehe ja min var lite skeptisk i början...

En på skolan körde med sin stora travare osså med pulka å då gick det undan;)

*haha* Det betvivlar jag inte! :D

Jag funderar lite över möjligeheten att tolka med inlines i sommar.
Men då måste jag hålla mig på asfalt och det är ju lite riskabelt.

Ja de kanju göra väldig ont ifall du ramlar :crazy: inge kul alls.

jag tolka efter kickan nu ihelgen :) inte så mycket snö o åka på men de gick ganska bra dom första gångerna ändå :)
fast igår när jag tolka så kom vi till ett ställe med grus och kickan travade, jag hann aldrig stoppa henne utan föll på gruset, kickan vart skrämd och travade på ännu mer, jag drogs efter henne ca 30meter innan jag fick tag i snöret som löser ut linan.
jag ä nu mörbultad i hela kroppen och har blåmärken stora som nävar på hela benen, jag ser lite misshandlad ut, men det är den dag det oxå :)

Ja de kanju göra väldig ont ifall du ramlar :crazy: inge kul alls.

Jag är mest rädd för att det åker bilar, balansen är nog där.
Men ett alternativ är ju stå över honom, jag kan precis stå över ryggen på honom nu, så med inlines borde jag ju ha en dm över.
Så att jag rider, men inte sitter på.... ehm, typ! :angel:

Haha, shit vad coolt - köper jag nångång en shettis är det ju det ultimata sättet att motionera på. SMART! Kan du trava hur långt som helst.

Jag är mest rädd för att det åker bilar, balansen är nog där.
Men ett alternativ är ju stå över honom, jag kan precis stå över ryggen på honom nu, så med inlines borde jag ju ha en dm över.
Så att jag rider, men inte sitter på.... ehm, typ! :angel:

inte så smart, om du råkar föra in benen lite för långt så slår hästen i sina ben i dej....

min kompis testade en gång, det var inte så smart gjort....--

mm men vi körde med pulka på vintern och barnvagn på sommaren :) :rofl: shit skojj!

MAZARiiiN>>>Fasikens vad söt din shettis är alltså!!! :love: :love: Ascoola bilder ju =)=)=), var inte det DÖSVÅRT att både hålla kvar sig och samtidigt styra?!?!?!?!?

Väldig shettismage på den lilla/e men det hör ju till :p , på den översta bilden har h*n värsta kavata steget :) Vi borde träffas o ha en shettisträff :D

6860471.jpg

6860467.jpg

Till TrådSkaparen TS>>

Här är min kompis efter shettisen, han är 85 cm hög och pulkan är fäst direkt i selen så man kör liksom med pulka :)
LMgalopp2.jpg

6860471.jpg

6860467.jpg

Det där är ocxå en idé att prova :idea: !
Efter som det är så svårt att hålla balansen så brukar vi alltid ha någon som rider sammtid. Då finns det nästan ingen risk att hästen bara stiker. Sen håller vi oss i våra sommarhagar och stänger grinden... Vi brukar tolka efter min kompis halvboldssto Carly efter alpin fürst, kan säga en sak.. Det går undan rätt bra..! ;) :banana:

Kramizz ^^

6860471.jpg

6860467.jpg

Fattar jag det hela rätt nu? du håller i linorna som du annars skulle ha fäst en "vagn" eller liknande i, samtidigt som du styr?
är inte det väldigt svårt? :crazy:
funkar det i snabbare gångarter också eller måste man hålla sig till skritt då? eftersom man bara kan styra med en hand och så menar jag.. :bump:

jättesöta bilder förresten! :D

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 331
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 113
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 528
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd