Ja matte blir tokig... Husse åkte tidigt i morse med full jaktmundering utan hund... Nu tror våran hund att han kan kalla tillbaka honom genom att gnälla... Han springer runt runt och tittar i fönster och gnäller. Lägg jag honom plats så gnäller han mer intensivt och går nästan upp i yl... Det är inte så många gånger per år som husse åker utan hund när de väl ha kommit igång men den här gången skulle han jaga ihop med ett annat jaktlag och de hade egna hundar... På vintern när det är skara brukar våran inte heller få följa med men då brukar husse ställa ner bössan i källartrappan, sen äta frukost, och sen gå ner och klä på sig och gå ut källarvägen så Birk inte ser honom men nu glömde husse och matte blir tokig...
Snart sätter jag ut honom i hundgården och åker och shoppar för att slippa lyssna på honom... Att det kan vara så roligt att jaga... Han har väldigt lätt att ta till gnäll, det är samma sak när vi åker till Brukshundsklubben, till farmor eller tills hans älskade bästis... Uppfödare kallade honom även pipolle redan från början så vi borde väl ha förstått vad vi gav oss in i...
Snart sätter jag ut honom i hundgården och åker och shoppar för att slippa lyssna på honom... Att det kan vara så roligt att jaga... Han har väldigt lätt att ta till gnäll, det är samma sak när vi åker till Brukshundsklubben, till farmor eller tills hans älskade bästis... Uppfödare kallade honom även pipolle redan från början så vi borde väl ha förstått vad vi gav oss in i...