Snurrfian

Trådstartare
Moderator
Ja matte blir tokig... Husse åkte tidigt i morse med full jaktmundering utan hund... Nu tror våran hund att han kan kalla tillbaka honom genom att gnälla... Han springer runt runt och tittar i fönster och gnäller. Lägg jag honom plats så gnäller han mer intensivt och går nästan upp i yl... Det är inte så många gånger per år som husse åker utan hund när de väl ha kommit igång men den här gången skulle han jaga ihop med ett annat jaktlag och de hade egna hundar... På vintern när det är skara brukar våran inte heller få följa med men då brukar husse ställa ner bössan i källartrappan, sen äta frukost, och sen gå ner och klä på sig och gå ut källarvägen så Birk inte ser honom men nu glömde husse och matte blir tokig...

Snart sätter jag ut honom i hundgården och åker och shoppar för att slippa lyssna på honom... ;) Att det kan vara så roligt att jaga... Han har väldigt lätt att ta till gnäll, det är samma sak när vi åker till Brukshundsklubben, till farmor eller tills hans älskade bästis... Uppfödare kallade honom även pipolle redan från början så vi borde väl ha förstått vad vi gav oss in i...

Sv: Tokig!!

Joker är likadan!
Han gnäller iofs inte, men han blir jätteledsen när Husse tar fram
geväret och åker utan honom.

Sist så tog Husse fram geväret och Hugo fick följa med :eek:
Det var droppen för Joker, han surade i ett helt dygn.
Han måste ha tyckt att husse var riktigt korkad som inte såg att
han tagit med sig fel hund :D

Vår taxhane kan i ren protest pinka inne :mad: om husse åker och jagar utan honom. Jämten tycker att det är helt ok om husse åker utan honom och det är inte för att han tycker det är tråkigt att jaga utan för det är för tidigt på morgonen. Han är morgontrött och går helst inte upp före nio. :D

Ja det är tur att vi bara har en hund än så länge... Skulle någon annan än han få följa med skulle han nog bryta ihop... Eller ialla fall jag... :)

I morgon skulle han ialla fall få följa med för då skulle de jaga "hemma" fast det var visst prata om att någon skulle komma med en tax oxå så vi får väl se hur länge våran får vara med...

Liknande trådar

Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 214
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej alla, ny här på hundforumet på buke. Jag har ett problem. Min sambo köpte för lite mer än ett år sedan en vorstehvalp, en hane...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
12 831
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 933
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag blir galen. Vet inte vad jag ska ta mig till. Känns som jag har testat allt. Min dalmatiner gnäller/piper/ylar/skriker i bilen. Den...
2
Svar
29
· Visningar
12 435
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar