Toapappershållare - med eller utan lock?

Hos mig fanns ingen hållare när jag flyttade in så jag har såhär:
20220322_144420.webp
 
Jag ser för- och nackdelar med båda.
Utan lock = smidigare att byta rulle, mindre risk att pappret går av utan att man vill det när man drar.
Med lock = motsatserna till det ovan, men ingen risk att pappret ”får fart” och rullar ut mycket längre än vad man vill.

Jag föredrar med lock pga jag fullkomligt hatar om pappret hamnar på golvet och det är bra mycket krångligare att behöva rulla upp pappret på rullen igen än att ta mer om det gick av i förtid. Med lock som går att fälla upp så det stannar i öppet läge blir inte bytet så krångligt heller, plus att man då kan fälla upp locket när man drar ut papper och fälla ned när man ska dra av det.
 
Utan! Jag har utan och mina föräldrar med, och varje gång lyfter jag upp locket för att jag stör ihjäl mig på att locket drar av pappret på ett ställe där jag verkligen inte ville dra av det.
 
Det blir en Dermex som står på golvet när vi har renoverat. Plats för 3 toarullar under den rulle man använder.
Tänker inte borra mer än növändigt i kaklet.
 

Bifogade filer

  • toa.webp
    toa.webp
    7,1 KB · Visningar: 60

Liknande trådar

Hemmet Vilka är era bästa knep för att rengöra kakelfogar i badrummet? Jag har problem med svartmögel (inte jättemycket men störande) i...
Svar
17
· Visningar
679
Senast: SiZo
·
Hemmet Vilka är era bästa knep för att lösa proppar i bad och kök? Jag har problem med mitt badrum, badkar i lägenhet, där jag inte lyckats...
Svar
15
· Visningar
513
Senast: Keb71
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 219
Senast: LinnK
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 425
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp