Toapappershållare - med eller utan lock?

En grej jag nog aldrig reflekterat över. Men ja utan då det är det jag har nu. I badrummet finns det inte ens en hängare utan rullen står på fönsterbrädet. På toaletterna är det någon äldre variant utan lock till.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Just nu har jag en med lock. Men jag tycker de är sååå jobbigt och lyfta locket för att byta rulle. :angel:
Så oftast står den med locket uppe eller så står det en toarulle på ett lågt skåp bredvid om jag inte orkat byta..

Några extrarullar har jag ståendes i nämnda låga skåp och sen den större förpackningen i ett skåp i köket.
 
Jag har numera vant mig vid att ha rullen stående på hylla/bänk och trivs med det.
Ska det vara en hållare ska det vara med lock som ger fördelen av att kunna bruka enhandsgrepp. Utan lock gör bara att pappret kan rulla ut sig oändligt vilket gör det sämre än att vara utan hållare.
 
Utan. Jag har med i min lägenhet och kan lugnt säga att jag alltid tar av locket när jag ska åt toapappret. Avskyr när pappret rivs av i förtid bara för att man inte har rätt vinkel..

Helst har jag ingen hållare alls dock, utan har pappret ståendes inom rimligt avstånd.
 
Har ingen toapappershållare varken uppe eller nere utan rullen står på små pallar
Den ena pallen hade jag som liten en sådan där med små hjul man kan vända upp och ner och köra runt på om man är tillräckligt liten och har ett slätt golv ;)
 
Är det bättre att snuskiga fingrar pillar på toapappret nån annan kan komma att använda sen? :D
Toapappret river man ju av yttersta lagret och använder själv. Locken brukar ju vara värdelösa att riva av emot så man fäller upp dem eller håller emot med andra handen. Lite som dörrhandtaget, vattenkranen och spolknappen :wtf:
 
Jag avskyr lock. Det gör alltid att papperet går av där jag inte vill. Jag har aldrig ens reflekterat över att det skulle vara ett problem att använda två händer. Det är ju sällan så att den andra handen är upptagen med något annat?
 
Det blir en Dermex som står på golvet när vi har renoverat. Plats för 3 toarullar under den rulle man använder.
Tänker inte borra mer än növändigt i kaklet.
Jag vill inte heller borra så jag tänker mig en självhäftande. Tror det blir för trångt med en som står på golvet, men har kollat lite på sådana också
 
Toapappret river man ju av yttersta lagret och använder själv. Locken brukar ju vara värdelösa att riva av emot så man fäller upp dem eller håller emot med andra handen. Lite som dörrhandtaget, vattenkranen och spolknappen :wtf:
Fast man behöver ju hålla emot om man inte har lock, annars går ju inte pappret av? Då tar man ju på papper man inte använder själv.
 
Med lock helt klart! Har med ett lösare lock utan fjädring och en hel stång man måste lyfta ut för att byta pappret på ena toaletten och en med fjädring i locket och där man bara lyfter locket och stoppar rullen rakt på i badrummet och tycker helt klart att det senare är smidigast!

Dålig förklaring, men typ den här varianten är den förstnämnda (fast helt annorlunda utseende)
07380.webp
 
Med lock helt klart! Har med ett lösare lock utan fjädring och en hel stång man måste lyfta ut för att byta pappret på ena toaletten och en med fjädring i locket och där man bara lyfter locket och stoppar rullen rakt på i badrummet och tycker helt klart att det senare är smidigast!

Dålig förklaring, men typ den här varianten är den förstnämnda (fast helt annorlunda utseende)
Visa bifogad fil 87813
720620-Kromad.webp


Och denna variant (men också annat utseende) har den andra som jag gillar mer!
 

Liknande trådar

Hemmet Vilka är era bästa knep för att rengöra kakelfogar i badrummet? Jag har problem med svartmögel (inte jättemycket men störande) i...
Svar
17
· Visningar
679
Senast: SiZo
·
Hemmet Vilka är era bästa knep för att lösa proppar i bad och kök? Jag har problem med mitt badrum, badkar i lägenhet, där jag inte lyckats...
Svar
15
· Visningar
513
Senast: Keb71
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 219
Senast: LinnK
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 425
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp