TN Equalizer, tjocklek?

E

Egonson

Hittar inget svar via söksidan, så jag frågar.
På Torsions hemsida står det "Du kan få olika tjock Equalizer beroende på hur tung Du är och hur mycket sadeln behöver höjas för ryggraden och manken."

Hur vet man hur tjock Equalizer man ska ha? :confused:
Ska köpa en TN till min BareFoot sadel.

Tja, är du tung eller om hästen har dåligt med ryggmuskler så är det väl lämpligt att beställa tjocka ilägg. Jag tror att det är bättre med för tjocka än för tunna. Har man en häst som ser ut som en tunna över ryggen kan det nog dock bli instabilt med för tjocka paddar, men det tycker jag känns som enda gången de tunnare paddarna känns bättre. Till min padd kom det lite tunnare ilägg, men nu har jag dubbla, för att testa lite...

Jag väger 60 kg.
Hästen är bred och rund som en tunna över ryggen.. :crazy: :)

Visste inte att man kunde få olika inlägg (det kanske är nytt, jag köpte min sadel för ett bra tag sedan).

Kan inte tänka mig att du inte skulle få köpa en TN-padd bara för att du inte har Torsion.

Jag har två runda hästar och jag väger ca 65 kg och har den vanliga tjockleken på inläggen.

Visst får du köpa en TN pad fast du inte har en torsion!

Liknande trådar

R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 599
Senast: Freazer
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 490
Senast: Ajda
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 167
Senast: lillamy73
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Stor enkel hundras med lagom driv