Seabaz

Trådstartare
Min jycke är en liten tjyyyv!

Han kan ligga och sova i soffan eller sängen eller korgen eller vart somhelst och så råkar han vakna. Han smyger iväg och kommer tillbaka med - ja precis vad som helst kan han komma tillbaka med (!) som han ska tugga på i någon minut innan han somnar igen.

Förut hade jag utställningsburen stod uppfälld här hemma och när jag skulle fälla ihop den för att ha med den så fick jag städa den innan. Där inne låg allt från troser, strumpor, toarulle, gammalt dammigt tuggben, någon leksak, en vante osv... Inte nådigt.. hehe

Fast han är ganska söt ändå.
Och fy för om någon av katterna ens TITTAR på någon av hans leksaker, då kommer han och leker polis och tar leksaken och hoppar upp i soffan med den. Men han ska inte leka eller tugga på den!
Bara det att katterna får ju inte ha dom... :smirk:

Gör era hundar något liknande eller annat knäppt :rofl:

Sv: tjuvhund

Ha ha

Min hane brukar gå och tjuva tikens tuggben, när hon går för att dricka vatten. Då springer han dit för att hämta benet och så skyndar han sig tillbaka till sin plats. De första gångerna så gick hon bara och hämtade ut benet ur munnen på honom, men det har han lärt sig. Så nu lägger han sig på dem, tills hon har passerat och sedan när hon insett att benet är borta och kontrollerat så hanen inte har det så går hon besviken och lägger sig igen. Då smusslar hanen upp benet och ligger tyst tyst och gnager på det. :D

Ser så kul ut när man är en stor schäferhane. Beter sig som en lite valp.

:) :rofl: I höstas var jag uppe och besökte min far i Jämtland på hans gård. Pappa har en jämtspetshane som är 11 år gammal men still going strong. Vi satte ihop min lilla :devil: med pappas Ante och gav dem var sin älgskank. Gissa vad som hände? Jodå min lille ängel (1,5år) går fram och visar alla bissingarna och snor Antes skank.
Det är konstigt att han bara vågade för annars är han den lägste.

Hugo har nog lite hamster i sig,
han samlar allting i en hög som han sen vaktar.
Det är inte så att han leker med alla saker,
utan han bara måste ha dom utifall någon
annan tänkte ta dom :D

Hugo brukar norpa Jokers tuggben också,
även fast han inte kan tugga på båda samtidigt :crazy:
Joker morrar och lever om, Hugo ignorerar och tar benet!:smirk:

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 764
Senast: fixi
·
Hundhälsa Har en unghund på snart ett år som jag tyckt haft stabil och bra mentalitet. Van med barn, lek och lite högljutt. Visserligen tränat men...
Svar
2
· Visningar
611
Senast: Harrysen
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 749
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Jag har en något ängsligt lagd kh collietik på 3,5 år, kastrerad. Hon har varit i familjen i två år. Hon kan upplevas ”tråkig” för att...
2
Svar
20
· Visningar
2 994
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar