Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu börjar det, på SVT1. Kollar ni?
Ska bli intressant att se om de lärt sig något av förra årets deltagares misstag.![]()
Tror de bara fick en viss tid på sig, eller?Jag förstår inte varför de inte la mer tid på att reka och planera?
Som jag uppfattade så hade de bara en viss tid mellan att de fick veta var de skulle göra stöten och tills den skulle genomföras. Det jag störde mig mest på att de var så uppenbart ute och rekade, köp en glass och sätt dig på torget liksom, en tidning, en bok eller prata i telefon och ingen skulle reagerar. Sen varför de sprang runt i de vita overallerna på stan? Alltså hur tänkte de där? Jag hade nog ringt 112 om jag hade mött dem.Jag förstår inte varför de inte la mer tid på att reka och planera?
Ja, precis. Jag hade fejkat plåtarna - mycket mindre misstänkt än inga plåtar. Och använt säckkärra till sedlarna och försökt se ut som en byggjobbare. Bytt om till vardagslkläder i bilenSom jag uppfattade så hade de bara en viss tid mellan att de fick veta var de skulle göra stöten och tills den skulle genomföras. Det jag störde mig mest på att de var så uppenbart ute och rekade, köp en glass och sätt dig på torget liksom, en tidning, en bok eller prata i telefon och ingen skulle reagerar. Sen varför de sprang runt i de vita overallerna på stan? Alltså hur tänkte de där? Jag hade nog ringt 112 om jag hade mött dem.En eller flera personer som hämtar upp i bilar hade varit det vettigaste, helst med "stulna" skyltar, eller åtminstone övertäckta på något sätt.
Samtidigt verkade de ha sett säsong ett, tex att de försökte sopa igen DNA spår med klorin, och att alla skulle ha vita overaller för att det skulle bli svårare för poliserna att känna igen dem. Däremot tänkte de ju inte på att ha handskar osv på planeringsstället, ett misstag tjuvarna från säsong ett även gjorde. Är med team polis i år känner jag, lyssnar också på podden Över min döda kropp, och älskar Lena och Anna!Här kollar hela familjen, barnen hejar på poliserna...
Jag tyckte "rånarna" var riktigt klantiga![]()
Tyckte det var lite konstigt att de parkerade skåpbilen en bit bort pga att det fanns övervakningskameror, de fastnade ju på bild ändå.
Började kolla igår. Älskade säsong 1 så har höga förhoppningarNu börjar det, på SVT1. Kollar ni?
Ska bli intressant att se om de lärt sig något av förra årets deltagares misstag.![]()
Jag tänker att de vet att det är TV, tror inte riktigt brottslingar beter sig så riktigt. Förra säsongen gick de ju in till fel tjej, hon blev rätt förvånadTredje avsnittet ikväll.
Jag kom att tänka på en sak, reagerade på det även under första säsongen, när de blir hämtade till förhör/gripna verkar de inte förvånade och protesterar inte. Om nån polis knackade på hos mig eller stoppade mig på stan för att ta med mig till förhör skulle jag se ut så här:![]()
Skulle även protestera och säga att jag inte varit med i något skumt.
Så de avslöjar ju direkt att de fattar varför de blir stoppade. Inte så smart kanske.