tjock stenfot på ladugård

naivasha

Trådstartare
Ska göra om en gammal ladugård från 1800-talet till stall.
Nederdelen av ladugården är byggd av gråsten(stora huggna block) som är skrovliga, ca i.5 m högt.
Det är ju väldigt snyggt så man vill helst inte bygga bort det, men man är rädd att hästarna ska göra illa sig.
Någon som har några åsikter om det eller som har byggt om något liknande.

//Kristina

Sv: tjock stenfot på ladugård

Det är nog ingen fara.
Hala golv, lågt till tak o låga dörrar är nog ett värre problem.
Det är lätt att bryta både armar o ben i gamla gödselrännor.
Fyll dessa.
Kolla innan så att du inte står med en färdig inredning och djurskyddet kommer o säger att måtten är för dåliga.

Sv: tjock stenfot på ladugård

Min häst gick för nära en vanlig sketen stenmur vid en villaträdgård på en promenad en gång, och skar upp ett rejält sår på ena kotan.

Superfånigt och jäkligt onödigt, men det lärde mig att (åtminstone vissa) hästar kan baskemig göra sig illa på vad som helst.:p

Titta på stenarna och kolla om det går att jämna till dem om de har större, vassa skrovligheter, annars hade jag nog inte oroat mig alltför mycket. Det kanske går att sätta plankväggar nertill om det blir för vasst?

(Det framgår inte hur högt upp stenarna når, det står "i.5" meter i ditt inlägg.;))

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 208
Senast: a1agnlju
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 595
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 910
Senast: lizzie
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 474
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar