Tjock mage

Dolly

Trådstartare
Hej! Jag undrar, om en häst är tjock, är magen mjuk och fläskig eller vad man ska säga, när man rör den eller är den hård och spänd? Mitt russto är så tjock och när jag kände på magen så var den spänd eller vad man ska säga. Trodde den skulle vara mjuk. :confused:

Sv: Tjock mage

Hur ser hon ut uppe på ryggen? Är det så att man kan känna ryggraden och höftbenen eller är rund som magen även där?
Är hon rund över ryggen så att man inte kan känna ryggrad och höftben är hon troligen fet. Är hon däremot kantig på ryggen så är det troligaste att hon får ett foder som ger henne för lite protein att bygga muskler med och då istället bara blir bukig.

Sv: Tjock mage

Nej, det är ganska fast. Inte så mjukt och svalpigt som fett kan vara på tex människor. Varför vet jag inte, talar bara av erfarenhet.

Liknande trådar

Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 089
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 898
Hästvård Vi har stött på lite funderingar med vår häst. Han har varit spänd i ryggen och behandlades för detta. Veterinären var inte orolig utan...
Svar
0
· Visningar
534
Senast: slant98
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 144
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar