Varför lånar styrelsen pengar från er? Är det för att de behöver pengar annars går klubben i konkurs?
Går klubben i konkurs tas det av era pengar också, ni är ju en del av klubben och det borde vara för er bästa om klubben kan betala sina skulder.
När vår häst triangelmärkets och såldes (för ca 25000:-) för några år sedan så fick klubben utbetalt pengar för henne och de stannade hos "stora styrelsen".
Några år var det ett "osynligt lån" men sen togs det upp i våran och klubbens kassaberättelser. När en till stor del ny styrelse tillträdde för några år sedan började disskutionerna både inom styrelsen, usek och med revisorerna om klubben verkligen kunde ha ett lån hos sig själva. Vi kom alla fram till att det kunde man inte, och borde inte ha.
Om det inte klaffar med betalning av räkningar, lön el skatt och stora inkomster av tex ridavgifter är det klart att klubben kan låna lite pengar över någon vecka, men vid längre perioder så tycker jag inte att usek kan låna från klubben.
Så jag kanske ska ändra det lite - jag (& resten av våran usek & stora styrelse) anser inte att klubben kan låna pengar av sig själva.
Vet att det blev lite virrigt, men jag ska försöka förklara bättre senare!