Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lyrazel skrev:Jag skulle inte tävla en häst som fortfarande sprallar o tittar på massa saker, hästen måste ju först lita såpass på sin ryttare så den kan överlåta allt till ryttaren liksom. Tävlar man ändå får man väl helt enkelt räkna med himlarns obekväma gångarter, massa sprättande med frambenen o lite skutt här och där så skulle angloaraben jag rider göra i alla fall
Breccia_ skrev:kan tillägga att jag struntade ganska hårt i att man inte ska smacka, prata eller klappa hästen och gjorde det flitigt och det hjälpte, fast domaren kan ju bitas ändå.
är man bara lugn själv så kommer hästen slappna av o komma till sin rätt på tävling oxå.
min kompis som är hoppryttare var alldeles förtjust när han slog en spark i mellangaloppen
Fiorano skrev:Ni som har hästar som är högt i blod och kanske lite tittiga och spralliga-hur reagerade dom på sin första dressyrtävling? När började de känna sig trygga på banan?