Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måndagar är enligt min ringa mening inte den bästa veckodagen för fina siffror. (Själv hade jag den goda smaken att ganska nyligen fylla fina siffror - samma eller andra, det är frågan - på en fredag.)

Just denna gång är det egalt ty vi är lediga i tre veckor med start på tisdag (den egentliga födelsedagsdagen). Skall dock med flyg vid okristlig tidpunkt och tillbringa 27 timmar med flygbyten etc till varm destination. Partnern har varit iväg på jobb och anländer hemmet först imorgon.

Nämen SLUTA @Hyacinth :mad: Här är det höstrusk och matmisär.

Laddar iofs för restaurang på fredagkväll (bibimbap!) och knytismiddag med vänner på lördag. En ljusglimt på himlen ;)

Festat på pinfärska skaldjur, empanadas, enchiladas och ceviche en masse. Alltså, jag är i skaldjurshimlen. 30 grader och ösregn, eller 30 grader och extrem luftfuktighet. Löv it. Började dagen med ett dopp och gamar som cirklade ovan huvudet.
Åh, var är du?

Här råder misär och spisen på landet har gått sönder. Tills vidare ersatt av en vattenkokare.

Jag ska äta middag i Foajébaren på Stadsteatern innan kvällens teaterföreställning av Markurells i Wadköping. Lågtempad ryggbiff serveras med duchessepotatis toppad med ost och svartrökt sidfläsk, calvadossås samt sallad med kanel och honungsbakade äpplen. Låter gott och intressant, tycker jag. Även om äpplen och kanel känns väldigt efterrätt för min del ;)

Därmed blev det en ganska lätt lunch. Plocksallad med lite rökt skinka, några gouda bitar gouda, grönkålssallad och lite orzopasta med svarta oliver och fetaost i.

Idag blev det ugnsstekt lax fylld med färskost (garants ekologiska - jag gillade den mycket även om konsistensen var smulig) och gräslök. Tillsammans med rotfrukter av olika slag blev det en rätt trevlig middag.

Pulled chicken baserat på absurda mängder bbq-sås. Till det blev det rätt trist guacamole sett till konsistensen (alltså, jag HATAR när avocadosar som säljs som "redo att äta" är stenhårda :mad: ), men med fin smak, samt nachos och majskolvar. Fint lördagsplock och förvånansvärt gott :up:

Gårkvällen: bibimbap med ingefärsdrinkar. Prisvärd restaurang, börjar bli stammishak och har dessutom lunch (och ligger 300 m från både min lägenhet och arbetsplats = win för både middag och lunch :up: ).
Dagens lunch: hemgjorda vietnamesiska vårrullar med bl.a avokado och mungbönsgroddar. Middag: vegetarisk lasagne med nybakt bröd och kanongod sallad, äppelkaka till efterrätt och massa rödvin och vänner!

@Killaloe : tips är att köpa ett helt nät avokado, enligt min högst empiriska studie mognar de ungefär med hastigheten 1 avokado per dag. Ljuvligt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 117
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Storlek på rastgårdar?