Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Löften och hot är aldrig en felaktig uppfostringsmetod. Mvh DIPLOMERAD pedagogisk expert

Löften i all ära, men jag förespråkar hot och mutor. Löften lägger en onödig börda på själva vårdnadshavaren, som kan bli besvärlig att leva upp till.

Mvh CERTIFIERAD pedagogisk expert (tillika diplomerad healer, bara jag tänker på BARNET så äter det sina ostron utan att klaga).

Löften i all ära, men jag förespråkar hot och mutor. Löften lägger en onödig börda på själva vårdnadshavaren, som kan bli besvärlig att leva upp till.

Mvh CERTIFIERAD pedagogisk expert (tillika diplomerad healer, bara jag tänker på BARNET så äter det sina ostron utan att klaga).

Kan du inte vara så snäll och heala mina strumpbyxor? Gått hål på den satans tån eftersom förstärkning saknas. Blodtillförseln stryyyyyps. Vill du ha mitt kontonummer?

Min unge kan ha kurs för din avkomma. @Diskurs kan också få följa med. På vår semester åt den här unga damen:
12049655_10154175402266102_1476948277141935190_n.jpg

iofs lite pommes men riktigt frälst var hon främst gällande de små helgrillade fiskarna. Och de kryddiga grytorna fullproppade med paprika och lök. Och en antagligen ohälsosam mängd vitost. Den kvinnliga kocken (kokerskan?) verkade så förtjust att jag började undra om jag skulle få med mig ungen (UNGEN?!) tillbaka till Sverige :p

Men söte! Och god smak har hon också!

Glöm inte att även healers måste äta: http://www.metro.se/nyheter/healern...kommen-med-att-ata-korv/EVHojg!plWuJfTaAOMJw/

Petruska: jag hade nog tagit ekologisk lager till den maten och sparat vinet till senare tillfälle. Lät kanongott :up:
Jag tror också det, men det där puckot till partner som envisas med att kalla rätten för pulled elk, är så galet sugen på att testa vinet. Det ena utesluter inte det andra, iofs. Jag kan ju ta lite vin senare på kvällen om partner öppnar en flaska. Bihustrun kommer att välja öl om han får.

Jag tror också det, men det där puckot till partner som envisas med att kalla rätten för pulled elk, är så galet sugen på att testa vinet. Det ena utesluter inte det andra, iofs. Jag kan ju ta lite vin senare på kvällen om partner öppnar en flaska. Bihustrun kommer att välja öl om han får.

Jag tycker att du helt enkelt ska låta din partner svälta - hen kommer ju ändå inte uppskatta maten med tanke på sin bristande respekt för dina åsikter! :down:

Hon är väldigt tacksam att bjuda på mat eftersom hon tycker om i stort sett allt :D Jag kom faktiskt på att hon på semestern även provade friterad bläckfisk. Det var okej men ingen favorit. (Hon har ätit bläckfisk förr men inte friterad. Det gäller att vidga sina vyer :rofl: )
Just friterad bläckfisk brukar alla både BARN och UNGAR i min närhet tycka om. Väldigt trevligt av dem. Unisont drar de däremot en bestämd gräns vid musslor, för att inte tala om tomater.

Pasta Carbonara. Inte på grund av några BARN, utan på grund av stor trötthet och behov av tröstande lättlagad mat. Det är faktiskt rätt gott, nu när jag gör det så som @Myrten har lärt mig.

Just friterad bläckfisk brukar alla både BARN och UNGAR i min närhet tycka om. Väldigt trevligt av dem. Unisont drar de däremot en bestämd gräns vid musslor, för att inte tala om tomater.

BARNET älskar musslor med knaprig bacon. Men tomater är oätligt. Idag åt jag hemlagade dumplings med grönsaker och massa ingefära. Barnet åt linguine med trattisar, rosmarin och några lingon. Typ en kostcirkel. Vatten i glasen, det har varit en dekadent vecka.

BARNET älskar musslor med knaprig bacon. Men tomater är oätligt. Idag åt jag hemlagade dumplings med grönsaker och massa ingefära. Barnet åt linguine med trattisar, rosmarin och några lingon. Typ en kostcirkel. Vatten i glasen, det har varit en dekadent vecka.
Linguine med lingon låter oslagbart!

Jag är böjd att hålla med men så gillar jag också allt som är friterat :d
Musslor har jag inte bjudit UNGEN på men det får vi ta och ordna. Tomater är väldigt uppskattat så UNGEN äter det som frukt. Och snacks. Och belöning. Ibland är UNGEN ytterst märklig.

Jag är böjd att hålla med men så gillar jag också allt som är friterat :d
Musslor har jag inte bjudit UNGEN på men det får vi ta och ordna. Tomater är väldigt uppskattat så UNGEN äter det som frukt. Och snacks. Och belöning. Ibland är UNGEN ytterst märklig.
Lyckad UNGE. PlastBARNBARNET provade på att smaka på en tomat i ett anfall av övermod förra våren då allt i matsäcken hade varit toppengott (den mest anpassade matsäck jag har sett, pga en familjekris vid tidpunkten som motiverade tröst). Tomaten utgjorde helt klart ett undantag från det toppengoda. PlastBARNBARNET spottade och fräste och måste tröstas med en ostpirog.

Lyckad UNGE. PlastBARNBARNET provade på att smaka på en tomat i ett anfall av övermod förra våren då allt i matsäcken hade varit toppengott (den mest anpassade matsäck jag har sett, pga en familjekris vid tidpunkten som motiverade tröst). Tomaten utgjorde helt klart ett undantag från det toppengoda. PlastBARNBARNET spottade och fräste och måste tröstas med en ostpirog.

Går tomater på burk hem hos PlastBARNBARNET? Soltorkade tomater?
Äter förresten PlastBARNBARNET oliver? Det är en av få saker som UNGEN inte äter och det är en liten miss.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 118
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar