Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Går tomater på burk hem hos PlastBARNBARNET? Soltorkade tomater?
Äter förresten PlastBARNBARNET oliver? Det är en av få saker som UNGEN inte äter och det är en liten miss.
Nej, plastBARNBARNET skriker och svär och måste få en ny tallrik om en oliv besudlar den förra. Tomater på burk går bra så som det vanligen används i matlagning, och även soltorkade om de är fint hackade. Men färska tomater har en konsistens som är så otäck att man hostar och gråter när man tänker på det.

Försöker övertala mig själv att det är inte okej att bara ge familjen glass till middag.
Avskyr verkligen när man har noll inspiration och absolut inte vill köpa hem mat från pizzerian.

Hade storslagna planer. Gick till närmaste Hemköp. Hittade inget av det jag hade tänkt mig.

Lagar nu pasta och köttfärssås, får såsen bara puttra ett bra tag blir det nog bra. Brottas med frågan om vin eller inte.

Tentapluggar och äter sånt studenter äter.

Linser, alltså, inte snabbnudlar för tusan! Nån måtta får det vara på förfallet. Eller ok, makrill i tomatsås från burk till lunch räknas kanske som förfall? Skumbananerna(Carlettis) efteråt var definitivt ett tecken på förfall.

Daal med grönkål ikväll, hursomhelst.

Snabbnudlar till lunch (VAD antyder du; @Koltrast ). Min partner handlar ibland och kommer hem med saker vi inte alls använder, typ 20 paket snabbnudlar. Men men, nu bara 19 kvar.

Middag blev lax, ugnsrostad sparrispotatis med rosmarin och en örtröra med massa dill och persilja och citron. Ett glas Gascogne till.

Jo, imorgon blir det champagne ety partnern fyller fina siffror. Tror det blir någon form av bakelse också, tårta blir för mycket tror jag. Ska fnula ut någon god men enkel middag med få ingredienser. Ev löjrom och rågbröd till förrätt, sen något med kantareller till huvudrätt (jag har ett mycket spännande rödvin jag vill testa).

Jo, imorgon blir det champagne ety partnern fyller fina siffror. Tror det blir någon form av bakelse också, tårta blir för mycket tror jag. Ska fnula ut någon god men enkel middag med få ingredienser. Ev löjrom och rågbröd till förrätt, sen något med kantareller till huvudrätt (jag har ett mycket spännande rödvin jag vill testa).
Måndagar är enligt min ringa mening inte den bästa veckodagen för fina siffror. (Själv hade jag den goda smaken att ganska nyligen fylla fina siffror - samma eller andra, det är frågan - på en fredag.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 118
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar