Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Typ i två år. Eller vi, sambon :cautious:
Enda fördelen med att de bara får skjuta en kalv i år är att ci slipper fixa med köttet för sambon hoppar jakten.
(blir för mycket jobb för att bara få 200 g kött typ)

Särbon har varit dålig på det också men efter jag kom in i bilden har det blivit bättre. Tidigare var det typ:

Han: "Ta upp en fin bit ur frysen"
Jag: "De ser ju för f-n likadana ut, gå ner själv!"
Han: *suck*

De har dock inte traditionella namn utan "grytbitar fina" (hans sätt att säga att de inte behöver koka), filé, grytbitar (fast inte till tradionell gryta, det köttet mal han till köttfärs O_o).

Han gillar helt enkelt inte långkok om det inte är pulled någonting :p mustiga grytor odyl är det jag som gillar och får äta :D

Särbon har varit dålig på det också men efter jag kom in i bilden har det blivit bättre. Tidigare var det typ:

Han: "Ta upp en fin bit ur frysen"
Jag: "De ser ju för f-n likadana ut, gå ner själv!"
Han: *suck*

De har dock inte traditionella namn utan "grytbitar fina" (hans sätt att säga att de inte behöver koka), filé, grytbitar (fast inte till tradionell gryta, det köttet mal han till köttfärs O_o).

Han gillar helt enkelt inte långkok om det inte är pulled någonting :p mustiga grytor odyl är det jag som gillar och får äta :D
Han kanske skulle göra som pappa, han maler ner ALLT till köttfärs, kvittar om det är filé eller andra fina bitar :p

Du får äran att styra bukemaffian när jag är borta. @mandalaki är typ sekreterare. Sniffe har också nån post läste jag i annan tråd.
Jag kommer vårda detta förtroende! Kommer ta hand om det bättre än mitt eget barn:love:

Det blir fjärilspasta (efter att självklart kollat med barnet först för att slippa tredje världskriget) och hemmagjord tomatsås till middag. Barnet får också fabriksgjorda köttbullar till pga bra mor och allt det där

Jag kommer vårda detta förtroende! Kommer ta hand om det bättre än mitt eget barn:love:

Det blir fjärilspasta (efter att självklart kollat med barnet först för att slippa tredje världskriget) och hemmagjord tomatsås till middag. Barnet får också fabriksgjorda köttbullar till pga bra mor och allt det där

Härligt! Men det heter BARNET

Det där var inte så dåligt! Min åt endast saker som liknade pannkakor till frukost och pommes när vi var utomlands. Skämdes nästan ihjäl :p

Min unge kan ha kurs för din avkomma. @Diskurs kan också få följa med. På vår semester åt den här unga damen:
12049655_10154175402266102_1476948277141935190_n.jpg

iofs lite pommes men riktigt frälst var hon främst gällande de små helgrillade fiskarna. Och de kryddiga grytorna fullproppade med paprika och lök. Och en antagligen ohälsosam mängd vitost. Den kvinnliga kocken (kokerskan?) verkade så förtjust att jag började undra om jag skulle få med mig ungen (UNGEN?!) tillbaka till Sverige :p

Min unge kan ha kurs för din avkomma. @Diskurs kan också få följa med. På vår semester åt den här unga damen:
12049655_10154175402266102_1476948277141935190_n.jpg

iofs lite pommes men riktigt frälst var hon främst gällande de små helgrillade fiskarna. Och de kryddiga grytorna fullproppade med paprika och lök. Och en antagligen ohälsosam mängd vitost. Den kvinnliga kocken (kokerskan?) verkade så förtjust att jag började undra om jag skulle få med mig ungen (UNGEN?!) tillbaka till Sverige :p
Vad härligt! Min äter lite mer nu men sjukt skeptisk till det mesta. Inklusive chokladmousse

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 118
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar