Tittar in i ditt kök, del 9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade några vaktelägg kvar... de blev en del av min frukost! :D
tumblr_mqdgzcjOLk1sye51go1_500.gif

Tack vad ni är rara! Det värmer (och som jag skrev i annan tråd, det betyder långt mer än jag skulle kunnat trott). Tung dag men fina kollegor har ansträngt sig för att muntra upp mig. Fick fabulös sushi till lunch och till middag bubbelvatten och småplock.

I morgon ska vi ha serbisk afton, då serveras pljeskavica i lepinja med ajvar, kajmak, tomat mm. Serbiskt vin och slivo till. :d

Tjuvstartade idag med moussaka och så ska jag göra morgondagens efterrätt nu, burek med rivet äpple samt baklava. :d mums!! Har gjort sockerlagen till baklava och smaksatte med rosvatten, vilket gjorde mig supersugen på ratluk ( Turkish delight) med rossmak. Undra om det är svårt att göra egna...

I morgon ska vi ha serbisk afton, då serveras pljeskavica i lepinja med ajvar, kajmak, tomat mm. Serbiskt vin och slivo till. :d

Tjuvstartade idag med moussaka och så ska jag göra morgondagens efterrätt nu, burek med rivet äpple samt baklava. :d mums!! Har gjort sockerlagen till baklava och smaksatte med rosvatten, vilket gjorde mig supersugen på ratluk ( Turkish delight) med rossmak. Undra om det är svårt att göra egna...

Ahmen jag DÖR allt låter fantastiskt! Berätta gärna mer efter imorgon :)

Gissa vem som varit hemma hos sina föräldrar i helgen, och just nu sitter på tåget tillbaka till Malmö med tio liter nyplockade (rensade) trattkantareller, en liter gula kantareller och två och ett halvt kilo lingon! Allt plockat i förmiddags på 1,5 timmar. Skogen svämmar över!

Mina föräldrar trugade även på mig lingonsylt, plommonmos, älgfärs, frysta blåbär, päron, vitlök.. allt från skogen och trädgården. Älskar föräldrar alltså :love:

Matmässigt blev det bland annat porterstek med potatis, sås och gelé. Mat jag aldrig lagar själv men verkligen uppskattar en gång om året!

Ni är gulliga som tusan hela bunten:love:

På tisdag är det begravning för svärfar, sen ska det väl vara slut på sorgligheter hoppas jag. Jag har som plåster på såren bokat teater; Loranga på Orionteatern bland annat. Ska bli väldigt roligt.

Ni är gulliga som tusan hela bunten:love:

På tisdag är det begravning för svärfar, sen ska det väl vara slut på sorgligheter hoppas jag. Jag har som plåster på såren bokat teater; Loranga på Orionteatern bland annat. Ska bli väldigt roligt.

Just det, har ätit också:D

Lasagne till middag hos svärmodern, äppelkaka lagade jag. Gott men för mastigt.

Igår åt jag en rätt som jag tror att jag från början har lärt mig från något mellanösternrecept, men som nog har dragit iväg en del nu. I alla fall: fullkornsbasmatiris, ordentligt kryddad lammfärs, och bondbönor i samma panna. Mycket gott.

Idag har jag varit ensam hemma och rensat kylen. Det blev något slags curry-in-a-hurry. Resterande lammfärs, en påse redan kokta kikärter, en lök, några champinjoner, en bit squash och en stor bunt persilja. Allt i en panna med typ "currykryddor" inklusive mycket bockhornsklöver. Gott och värmande, samt enkelt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Startar en ny tråd, det börjar väl bli dags! Här blev det älgbiff med ljumma grönsaker, min kropp sa att den behövde lite kött efter...
109 110 111
Svar
2 202
· Visningar
114 118
Senast: ullo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar